2023. 06. 16. - 10:42
MI és szépségipar - Nem maradhat ki a személyre szabás és az oktatás

Elsők között kezdte használni a szépségipar a mesterséges intelligencia előnyeit. Miért kulcsfontosságú a felhasználók oktatása és a személyre szabás?
A szépségiparnak, hasonlóan más iparágakhoz, egyre inkább sikerül kiaknáznia az új technológiákban, a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket.
Cikkünk első részében Sampo Parkkinen, a Revieve cég vezérigazgatója és társalapítója osztotta meg tapasztalatait arról, mi a három legfontosabb trend ezen a téren, s mi várható a jövőben.
A felhasználók oktatása kulcsfontosságú
A cégtulajdonosok manapság keményen dolgoznak azon, hogy megszólítsák a lelkes szépséghasználók három generációját - ezen fogyasztók nagy része azonban digitálisan nem natív – hívta fel a figyelmet Parkkinen.

MI és szépségipar - Nem maradhat ki a személyre szabás és az oktatás
Ezért a márkáknak biztosítaniuk kell, hogy stratégiájukat oktatási források támogassák - célja, hogy megkönnyítsék az emberek életét a mesterséges intelligencia segítségével.
„Egy márka felelőssége, hogy megfelelő üzenetet küldjön a közönségnek, hogy a lehető legtöbben megértsék a technológia-vezérelt tapasztalataikat” – mondta Parkkinen. Ő maga egyébként 3,6-szorosára növelte a No7 Beauty Company konverzióit egy mesterséges intelligencia bőrápolási tanácsadó bevezetésével.
„Megfigyeltük, miként segíti a szépségtechnológia az üzleti célok elérését. A digitális szépségélmények terén a szelfi készítők átlagosan 60 százalékkal magasabb eredményt érnek el, mint a nem szelfizők. Ráadásul a termék-kosárba helyezés aránya 86 százalékkal magasabb azoknál, akik készítenek szelfit. Emellett 53 százalékuk több vásárlással kapcsolatos tevékenységet hajt végre, mint a nem szelfizők” – magyarázta Parkkinen.
A személyre szabás szintén kritikus szerepet játszik majd a fogyasztói kapcsolatok kialakításában.
Ugyanúgy, ahogy a fogyasztók személyre szabott bőrápolási rutinokat és személyre szabott sminket keresnek, igaz ez a szépségtechnológiájukra is.
Sőt, az MI és az AR nagyszerű eszközök a márkák számára, hogy egyedi információkat gyűjtsenek arról, mit szeretnének a felhasználók a szépségápolási termékeik megjelenésével, működésével és tartósságával kapcsolatban.
„A szépségipari vállalkozásoknak előnyben kell részesíteniük az ügyfelekkel történő kapcsolatépítést” – mondta Sampo Parkkinen.
A szakember hozzátette: ma már több szépségkategóriában és csatornán is elterjedt, miként találnak a fogyasztók megoldást a problémáikra.
A vásárlóval való kezdeti elköteleződéstől az első vásárlásig a márka és fogyasztó interakció kritikus lehetőség arra, hogy az illetőt visszatérő vásárlóvá és hűséges rajongóvá változtassuk. Tehát mindent, amit egy márka tesz az ügyfélút során, érdemes a kapcsolatépítésre optimalizálni.
L.A.