2023. 04. 13. - 11:25

Kozmetika – Nyelvi feldolgozás alakítja át a termékajánlásokat

Kozmetika – Nyelvi feldolgozás alakítja át a termékajánlásokat

A koronavírus-járvány a szépségipart sem kímélte. Felbukkantak viszont olyan technológiai újítások, amelyek rengeteget segítenek személyre szabott tartalmak gyártásában, sőt a termékajánlásokban is.

Amíg le nem tarolta a világot a pandémia, az egyik leggyorsabban fejlődő piacnak számított a szépség- és a kozmetikai ipar.
 
Piaci értékét jelentős mértékben érintette a járvány. A technológia szólt közbe, amely segített abban, hogy ez az ágazat (is) talpra állhasson.
 
Számos cég vetette be a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást, amelyek az elmúlt években fokozatosan gyűrűztek be a szépségiparba.
 
Cikkünk első és második részében olyan MI-alkalmazásokról esett szó, mint a kiterjesztett valóság vagy a termékek dinamikus személyre szabása.
 
Milyen módon használja még a szépségipar a technológiát?
 
Nos, a természetes nyelvi feldolgozás képes teljesen átalakítani a termékajánlásokat.
 
A természetes nyelvi feldolgozás (NLP) a mesterséges intelligencia egy alrésze. Az NLP egyesíti a nyelvészetet, az adattudományt és a mesterséges intelligencia algoritmusait, hogy lehetővé tegye a számítógépek számára az emberi nyelv megértését.
 
Kozmetika – Nyelvi feldolgozás alakítja át a termékajánlásokat
Kozmetika – Nyelvi feldolgozás alakítja át a termékajánlásokat
 
Az NLP-alapú alkalmazások és az egyszerű chatbotok közötti különbség az adatbevitelben és -kimenetben rejlik.
 
Míg az egyszerű chatbotok úgymond zárt kérdéseket tesznek fel „igen” és „nem” válaszokkal vagy egyszerű parancsokkal, természetesebb módon kommunikálhatunk az NLP-alkalmazásokkal: releváns, nem előre meghatározott válaszokat kaphatunk.
 
Számos szépségmárka alkalmaz ma már Natural Language Processing technológiát intelligens digitális asszisztensként - ezek személyre szabottabb módon ajánlják a termékeket.
 
Mivel a hangvezérelt szépségápolási szolgáltatások a látványelemekkel kombinálva működnek a legjobban, a szépségápolási márkák az ilyen alkalmazásokat a képernyős eszközökhöz célozzák.
 
Jó példa a Let's Get Ready, a Coty NLP-ügyfél-asszisztense. Az alkalmazást az Echo Show-hoz, az Amazon első képernyős Echo-eszközeihez hozták létre.
 
A Coty vállalat, amely több márkával is foglalkozik, 2018-ban indította útjára a Let's Get Ready-t. Az alkalmazás használatával a vásárlók személyre szabott sminket, haj- és körömmintákat készíthetnek bármilyen eseményre.
 
Hogyan is működik ez az alkalmazás?
 
-A kezdéshez az alkalmazás részleteket kér a megjelenési preferenciáinkról, a hajunkról, a szemünkről, a bőrszínünkről és az eseményről, amelyen részt veszünk.
 
-Az alkalmazás létrehozza profilunkat, amelyet az Alexa használ a megjelenések, vizuális oktatóanyagok, szépségápolási tippek és javasolt termékek ajánlására a Coty fogyasztói szépségápolási portfólióiból.
 
- Az alkalmazás ezután személyre szabott teljes átalakítást kínál a Coty tulajdonában lévő márkák (Max Factor, Bourjois, Clairol, Rimmel és Sally Hansen) több mint 2000 kombinációjából.
 
A beépített képernyőn meg lehet tekinteni a javasolt átalakításokat, sőt megkérhetjük Alexa asszisztensünket, hogy rendeljen szépségápolási termékeket a Shop the Look funkción keresztül.
 
 
A cikket folytatjuk.
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.