2024. 08. 14. - 08:15

Még a süllyedést is meggátolja: intelligens csónakot vet be Kína

Még a süllyedést is meggátolja: intelligens csónakot vet be Kína

Egy gombnyomással elindulhat, vitorlázhat, kiköthet – az intelligens autonóm csónak a közelmúltban debütált Kínában, a Hubei tartománybeli Wuhan East Lake tavon.

Senki sem ül a kapitány ülésén, mégis úgy tűnik, mintha egy láthatatlan kéz irányítaná az újkori csónakot. Nincs kézi vontatási funkciója, de egy gombnyomással elindulhat, vitorlázhat, kiköthet – mindezt automatikusan teszi.
 
Kínában, a Hubei tartományban levő, festői Wuhani East Lake tavon mutatták be nagy sikerrel az L4 autonóm vezetési képességekkel rendelkező intelligens csónakot, amely nagy élmény volt a nézők számára.
 
A több mint 400 ezer jüanba (56 ezer dollárba) kerülő csónak akár 10 fő számára is megfelelő, 25 perces utazást kínál, melynek keretében az utasok gyönyörködthetnek a tóban és környékében. Olvasd el: Önjáró robotcsónakok bukkantak fel Amszterdamban
 
Még a süllyedést is meggátolja: intelligens csónakot vet be Kína  - Fotó: X.com/ChinaScience
Még a süllyedést is meggátolja: intelligens csónakot vet be Kína - Fotó: X.com/ChinaScience
 
A fedélzeten teázhatnak, társasjátékozhatnak és üzleti tárgyalásokat folytathatnak.
 
„Az intelligens csónak számos szenzorral van felszerelve. Működés közben végig valós idejű felügyeletet tartanak fenn, a radaros megfigyelés és a segédhajtás egyaránt aktiválva van a biztonság érdekében” - mondta el a projektért felelős Fan Ziyi, a wuhani Hubei Jiujiu Culture and Tourism Co Ltd. cég munkatársa.
 
Az intelligens csónak bonyolultabb, mint a többi autonóm jármű - az olyan változók ugyanis, mint a szél és a hullámok, kiszámíthatatlanságot és kihívást jelenthetnek a környezetben.
 
A csónak olyan technológiákat és eszközöket tartalmaz, mint például vizuális érzékelők, lézerradar, milliméteres hullámú radarok, inerciális mérőegységek és a Beidou navigációs műholdrendszere.
 
Ezek mind segítik az okos járművet az autonóm navigációban és az akadályok elkerülésében, összetett vízi forgatókönyvek során.
 
„Emellett a hajót dedikált dokkoló segédsínrendszerrel és intelligens Bluetooth-zárral látták el. A pontos érzékeléssel és azonosítással az automatikus dokkolás és kidokkolás, a reteszelés és feloldás kézi vontatás nélkül is megvalósítható" – magyarázta Fan Ziyi.
 
Hozzátette: ha a csónakot elárasztja a víz, a rendszer automatikusan elkezdi leereszteni azt, megakadályozva ezzel az elsüllyedést.
 
 
Fotó: X.com/ChinaScience
 
B.A.

 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.