Okosabbá válnak az ellenfelek és csapattársak a mesterséges intelligencia által
A Sony még 2019-ben hozott létre egy leányvállalatot, amely a mesterséges intelligencia kutatásával foglalkozik. Hogy pontosan mit tervez a vállalat ezzel a technológiával, az idáig nem volt egyértelmű, de egy nemrégiben tartott vállalati stratégiai megbeszélés már szolgáltatott némi információt.
"A Sony AI egy közös projektbe fogott a PlayStationnel, amely még gazdagabbá és élvezetesebbé teszi a játékélményeket - áll a Sony vezérigazgatója, Kenichiro Yoshida által nemrég tartott stratégiai előadás feljegyzéseiben. - A megerősítő tanulást kihasználva olyan Game AI-ügynököket fejlesztünk, amelyek a játékosok ellenfelei vagy együttműködő partnerei lehetnek."
A megerősítő tanulás a próbálgatásra és hibára támaszkodva tanítja meg a mesterséges intelligencia ügynököket arra, hogyan hajtsák végre a feladatokat. Ez a megoldás a tesztek során természetesnek bizonyult a videojátékok környezetében, ahol az ügynökök nagy sebességgel, szoros megfigyelés mellett futhatnak. Olyan nagyszabású kutatások középpontjában állt, mint a DeepMind StarCraft II mesterséges intelligenciája.
Intelligensebb virtuális játékostársakat biztosít a mesterséges intelligencia
Más nagy technológiai cégek, például a Microsoft is vizsgálják ezt a területet. Míg azonban a Microsoft erőfeszítései a tiszta kutatás irányába mutatnak, a Sony úgy tűnik, inkább arra összpontosít, hogy ezt a kutatást a laboratóriumból a videojátékokba ültessék át, méghozzá azonnal. A végeredménynek okosabb csapattársaknak és ellenfeleknek kell lennie.
Ez az MI-funkció azonban csak egy pont volt a prezentációban, amelyben a Sony számos tervet ismertetett a jövőbeli növekedéssel kapcsolatban. Ilyen például még az, hogy több Sony-játékból szeretnének filmeket és tévéműsorokat készíteni, amely a vállalat PlayStation Productions nevű leányvállalatán keresztül fog történni. A Sony példaként az Uncharted-filmet hozta fel, amelynek főszerepében Tom Holland játssza Nathan Drake-et.
Mindemellett az is a tervek között szerepel, hogy first-party címeket és franchise-okat terjesszenek ki mobilokra. Nem kevésbé hangzatos vállalkozás az, hogy a PlayStation Now és a PS Plus hálózatokra jelenleg csatlakozó körülbelül 160 millió felhasználót 1 milliárdra növeljék - ennek elérése a vállalat különböző online szolgáltatásainak és előfizetéseinek növelését jelenti, beleértve a PlayStation Plus-t is, amelynek növekedése bár folyamatos, de nem ugrásszerű.
V.V.