2022. 05. 10. - 10:40
Hamarosan kórházakba kerülhet Moxi, az ápoló robot
Az ápolók helyett lát el feladatokat a Moxi névre keresztelt robot, mely a közeljövőben a támogatásnak köszönhetően több kórházban megjelenhet.
Van rá esély, hogy hamarosan a kórházakban is megjelenjen a Diligent Robotics Moxi robotja, mivel a vállalat a közelmúltban 30
millió dolláros támogatást gyűjtött.
A Moxi az ápolók helyett lát el feladatokat, így azok több időt tölthetnek a betegekkel.
A cég büszke befektetői támogatására és új partnereire is, akiknek segítségével tervük megvalósulhat. „Az új finanszírozási kör hozzájárul ahhoz, hogy a vállalatot másként méretezzük és megfeleljen az egészségügyi szolgáltató robotunk iránti, hihetetlen keresletnek. Beruházóink és a Diligent csapat támogatásának köszönhetően immár a klinikai csapatok automatizált támogatásának bővítésére összpontosítunk. Így az ápolónők és a klinikusok a legfontosabb feladatokra, a betegellátásra koncentrálhatnak”.
A Moxi robot két példányát először 2021 szeptemberében telepítették a Los Angeles-i Cedars-Sinai Kórházban.
A Diligent Robotics eddig összesen 45,9 millió dollárt gyűjtött össze arra, hogy a robotot valóban élesben, nagy példányszámban bevethesse a kórházakban.
Hamarosan kórházakba kerülhet Moxi, az ápoló robot
„A Diligent Robotics részt vett a Cedars-Sinai Accelerator programban, melynek eredményeképpen felfedeztük a csapatot, amely klinikai csoportjainkkal közösen tesztelte ezt a megoldást – mondta dr. David Marshall, a Cedars-Sinai vezető ápolási igazgatója. - Eredeti bevezetésünk során a robotot a frontvonal egészségügyi dolgozóinak tehermentesítésére sikeresen használtuk, a pontról pontra történő kézbesítési és visszakeresési feladatokat a robot végezte. A személyzet tagjai maguk mondták, hogy így több idejük marad a betegek közvetlen ellátására.”
A Diligent először 2018-ban mutatta be a Moxit, együttműködő robotként, amely készletek, gyógyszerek vagy laboratóriumi minták szállításával segítheti a kórházakat.
Ma a Moxi képes teleboxokat kézbesíteni, kezelni a gyógyszereket és felveszi a páciens személyes tárgyait.
A Moxi hívásához az ápolónők egyszerűen SMS-t küldhetnek vagy hívást kezdeményezhetnek egy kórházi telefonról - a robot 5 percen belül válaszol – az állapotfrissítést és a becsült érkezési időt is beleszámítva.
Noha a Moxit a kórházak hatékonyabbá tételére hozták létre, célja a morál javítása is. A robot mesterséges intelligenciát, gépi tanulási technológiát és szociális tervezést használ az emberekkel történő interakcióhoz. Integet, ha új embert lát, sőt még szelfikhez is pózol.
„2021 decemberében kezdtük el a Moxi bevezetését klinikai munkafolyamatainkba és azt terveztük, próbafázist viszünk végig, hogy eldöntsük, hasznos lesz-e a technológia munkatársaink számára – mondta Cody Blankenship, a Mary Washington Healthcare teljesítményfejlesztési alelnöke. - Hogy Moxi milyen hatással volt munkatársaink hatékonyságára, azt rögtön láthattuk, a morál is azonnal javult. Lenyűgözött minket, milyen terheket vett le a csapatunk válláról, ezért úgy döntöttünk, még több robottal bővítjük flottánkat.”
A Diligent Robotics a legutóbbi finanszírozási kört az ellátási lánc és a tervezőcsapatok optimalizálására használná a gyorsabb telepítés érdekében. A vállalat abban is bízik: javíthatja az interoperabilitást és további integrációt a meglévő kórházi infrastruktúrával, az elektronikus egészségügyi nyilvántartásokkal és a klinikai kommunikációval.
L.A.