2023. 02. 13. - 11:45
Van segítség és tanácsadás - Újabb IPOSZ konferenciát tartottak a vállalkozóknak
Konferenciát tartott az Ipartestületek Országos Szövetsége, melynek során a vállalkozók ismét sok tanácsot kaphattak és előadásokat hallgathattak meg vállalkozásuk jobbá, sikeresebbé tételéhez.
Újabb sikeres konferenciát tartott március közepén az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) Budapesten, melynek keretében több előadó nyújtott segítséget a vállalkozóknak abban, hogy fennmaradhassanak és sikeresek legyenek a jövőben is.
Juhos János, az Ipartestületek Országos Szövetségének alelnöke elmondta: rendkívül sikeres konferencián vannak túl, nagyon sok pozitív élményt és tapasztalatot adott ugyanis a jelenlevőknek. Ez a lendület sokáig viszi majd még őket.
Köszönetét fejezte ki dr. Hajdú Noéminek, a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete docensének a Vevőközpontú Innováció cimű marketing-előadásért és a közvetlen, személyre szabott tanácsadásért.
Dr. Hajdú Noémi a szikvizes vállalkozókkal közösen osztja meg tapasztalatait
A vállalkozóktól nagyon sok pozitív visszajelzés érkezett azokról a helyekről, ahol dr. Hajdú Noémi személyes tanácsadást is tartott. Kézzelfogható, hasznos információkkal látta el a vállalkozásokat, akiknek nehéz volt időt szakítani erre a találkozóra.
Fontos ugyanis, ki mivel foglalkozik, hogyan osztja fel a célközönséget, hogyan különböztetjük meg a korosztályokat annak érdekében, hogy kik jelentik számunkra a célközönséget, kiket akarunk elérni, milyen a cég arculata.
Dr. Hajdú Noémi elmondta, hogy a közös munka november elején kezdődött - ő egyszer személyesen is meglátogatott szikvízzel foglalkozó vállalkozókat. Közülük négyen a jelenlegi eseményen online bejelentkezéssel osztották meg tapasztalataikat, illetve a tanulságokat a jelenlevőkkel: Kovács Gábor a Vasi Xodától, Bock Zsuzsanna és Schweigert György a Szódi Bától, Nagy Bence a Hasznosi Szódától és László Gábor, a László Szóda tulajdonosa.
Az egyetemi docens felhívta a figyelmet arra, hogy a pandémia során a helyi termékek szerepe felértékelődött. Rövidebb ellátási lánccal – tehát, ami nálunk adott, megterem -, a termék biztosítható.
Mivel jelenleg van egy piaci rés, elkezdődött felértékelődni a magyar termékek szerepe, nőtt rájuk a kereslet. Ezekkel hasonló, gyakran jobb árú és minőségű termékekhez juthatunk.
Juhos János Halász Norbertnek, a Zip’s Design Stúdió alapítója, kreatív producerének előadását is kiemelte, melynek keretében elemezték a vállalkozói tapasztalatokat, a meglátásokat, amelyeket érdemes megfontolni és egyesíteni az erőket.
Halász Norbert, a Zip’s Design Stúdió alapítója, kreatív producere előadást tart
„Igen jól megmutatkozott, milyen hiányosságok lehetnek – tükörbe kell nézni és felül kell vizsgálni saját, meglevő gyakorlatainkat. Lehet ugyanis, hogy ezek eddig jól mentek, de holnap már - ha lépést akar az illető tartani a fejlődéssel - szükséges átgondolnia őket, újra és újra” – mondta az IPOSZ alelnöke.
Hangsúlyozta: ehhez a vállalkozók kapnak segítséget. Juhos János arra biztatott mindenkit, hogy akinek lehetősége van megismerni ezeket az előadásokat, előadókat, éljen a lehetőséggel. A tanácsadók igen hasznos, innovatív ötleteket adnak. A mai világban rendkívül fontos, hol van az az újszerűség, innováció, amellyel képesek vagyunk piacot nyerni.
Juhos János megjegyezte: a vállalkozások egy része tönkremegy. Hozzátette azonban: „Annyit tudunk tenni, hogy felhívjuk a figyelmet, mit tehetnek az emberek a saját vállalkozásuk érdekében. Ha tudnak tenni valamit, megvan hozzá az akarat, akkor ehhez van segítség, van kiút, segítünk”.
Aki ezt tudatosan használja, élvezi az előnyeit. Azt szeretnék, hogy minél több ilyen legyen, váljanak sikeressé a vállalkozások. Ez valamennyiünk közös érdeke – jegyezte meg az IPOSZ alelnöke.
L.A.