2025. 06. 04. - 08:20
Többet árul el a mesterséges intelligencia az előadókról – az Amazon jóvoltából

Új, mesterséges intelligencia-vezérelt keresési élményt vetne be az Amazon Music, hogy a rajongók többet megtudhassanak kedvenc előadóikról – a tesztelés jelenleg zajlik.
Mesterséges intelligencia-alapú keresési élményt tesztel az Amazon Music. A közelmúltban tett bejelentésük alapján az MI-vezérelt keresési funkció neve „Felfedezés”, melynek célja, hogy segítsen a rajongóknak többet megtudni kedvenc előadóikról.
A funkció használatához a képernyő alján található „Keresés” gombra kell kattintani és beírni az előadó nevét a keresősávba.
Majd bal felső sarokban levő „Felfedezés” fül kiválasztásával a felhasználók információkat találhatnak az előadóról, beleértve az együttműködéseiket más énekesekkel, a kapcsolódó előadókat - akiket a rajongó esetleg nem ismer -, illetve a diszkográfiájából származó, kiemelt dalokat.
A Jelly Roll-ra rékeresve például a mesterséges intelligencia olyan figyelemre méltó duettekhez irányít, mint a Lainey Wilsonnal közös Save Me. Olvasd el: Az Amazon is belép a generatív mesterséges intelligencia-versenybe

Többet árul el a mesterséges intelligencia az előadókról – az Amazon jóvoltából
Ez a funkció arra is szolgál, hogy az Amazon Music népszerűsítse eredeti tartalmait, például a Jelly Roll exkluzív Should’ve Been A Cowboy feldolgozását, amelyben T-Pain is közreműködik.
A zenekedvelőknek ezen felül lehetőségük lesz mesterséges intelligencia által generált lejátszási listát létrehozni.
Az Amazon Music 2024-ben elindította – a Spotify mesterséges intelligenciával vezérelt DJ-jére adott válaszként -, a Maestro-t, hogy versenybe szálljon a streamingóriással.
A Maestro beépítése az Explore funkcióba valószínűleg azt a célt szolgálja, hogy több felhasználót ösztönözzön a mesterséges intelligencia által vezérelt lejátszási lista funkció kipróbálására.
B.A.