2022. 11. 06. - 08:00
Mesterséges intelligencia - Szűk utca és zord időjárás sem állítja meg az észt önjáró buszt
Hamarosan érkezik az új vezető nélküli kisbusz Japánba: az észt MiCa kamerákkal és érzékelőkkel kiválóan elkerüli az akadályokat és a zord időjárás sem jelent számára problémát.
Vadonatúj önjáró busszal rukkolt elő az észt Auve Tech vállalat, amely autonóm ingajáratokat gyárt.
A japán utakra szabott, vezető nélküli MiCa kisbuszt közösen alkotta meg a Boldly Inc.-vel, a SoftBank Corporation japán leányvállalatával. A japán szabványoknak megfelelő teljes specifikációt még 2022-ben kiadják, 2023-ig pedig szeretnék a szigetország útjain forgalomba helyezni az elektromos, vezető nélküli járművet.
A cégek egyelőre 7 szenzort és 10 kamerát terveznek a MiCába szerelni, hogy az elektromos, vezető nélküli kisbusz felismerje és automatikusan elkerülje az úton lévő akadályokat. A terv szerint a MiCát a lehető legautonómabbá tennék - ezekkel a funkciókkal a jármű önállóan közlekedhet az úton. Olvasd el: Megjött Görögország első önjáró busza
Mesterséges intelligencia - Szűk utca és zord időjárás sem állítja meg az észt önjáró buszt
A kamerákkal és érzékelőkkel a busz képes lesz pásztázni a környezetét és 360 fokos láthatóságot biztosít. Felismeri az útjában lévő közvetlen akadályokat és csökkenti a hibák kockázatát. Olvasd el: Indítja az önjáró kamionokat Németország is
A vállalatok ún. „kettős kritikus rendszereket” telepítenének a fedélzetre, hogy a MiCa autonóm jellegét erősítsék.
A kisbusz egyelőre 8 utas befogadására alkalmas, lehajtható ülésekkel a fedélzetén készül, így kevesebb helyet foglal el. Ideális azoknak, akik nagy csomagokkal utaznak, vagy összehajtható járművet, biciklit visznek magukkal.
Az Auve Tech kifejezetten Japán számára készíti a MiCát. Képes ugyanis alkalmazkodni a szigetországban gyakran előforduló időjárási körülményekhez.
A fejlesztő csapat Észtországban zord időjárási körülmények között is tudja tesztelni prototípusait, a heves esőzésektől kezdve a nagy hóig.
A MiCa klímarendszerrel rendelkezik a melegebb éghajlatokhoz, illetve egy automatikus érzékelővel, amely hideg időjárás esetén felveszi a hőt.
Az önjáró kisbuszt redundáns rendszerekkel látják el a kormányzás, a fékezés, a számítógépek és az érzékelők tekintetében, hogy minimalizálják a meghibásodás kockázatát az úton. Mivel autonóm, a cégeknek feltétlenül garantálniuk kell, hogy az utasok ne vegyék át a vezetést.
A MiCa gyorstöltési képességgel rendelkezik: kevesebb mint 1 óra alatt teljesen feltölthető, miközben hosszabb ideig működik. A cégek egyelőre nem árulták el, hogy pontosan meddig.
Maga a vezető nélküli kisbusz kompakt, hossza 4200 mm, szélessége 1800 mm, magassága 2500 mm.
Mivel kis sugárban fordul, képes szűk utcákon közlekedni. A készítő cégek egyetértenek abban, hogy a vezető nélküli busz a 4-es szintű automatizált vezetéssel is kompatibilis, illetve hogy a MiCa a megerősített biztonsági funkcióival az önvezető járművek új generációját hozza el.
L.A.