2021. 01. 02. - 08:00
Mesterséges intelligencia - Megjelenik Kaliforniában az első önjáró kézbesítő
Engedélyezte Kalifornia a vezető nélküli kézbesítési szolgáltatás bevezetését. A Nuro startup járműve már 2021 elején útjára indul.
Zöld utat kapott az első önjáró kézbesítési szolgáltatás Kaliforniában: 2021 elején megjelenhet az utcákon a Nuro robotikai startup cég vezető nélküli járműve.
Az R2 típust már áprilisban tesztelték az amerikai államban, az engedély azonban azt is lehetővé teszi, hogy az emberek fizessenek a szolgáltatásáért. Olvasd el: Nuro - kiszállító robot a koronavírus idején
A Nuro járnűvei 56 kilométer per órás sebességgel haladhatnak, jó időjárási körülmények között.
„Az első engedély megszerzése jelentős mérföldkő az önálló járművek fejlődése terén Kaliforniában - mondta Steve Gordon, a helyi, gépjárművekkel foglalkozó minisztérium igazgatója. – Továbbra is szem előtt tartjuk azonban az autósok biztonságát, az új technológia fejlődésével.”
Zöld utat kapott Kaliforniában a Nuro önjáró szállító jármű
A Nuro-t két korábbi Google mérnök alapította és a Softbank japán cég finanszírozza.
A járművek sofőr és utas nélkül közlekednek. Az R2 típus radart, hőkamerát és 360 fokos kamerákat használ mozgása irányítására. Hiányoznak belőle a pedálok, az oldalnézeti tükrök és a kormány is.
Váza tojás alakú, s kisebb, mint a legtöbb autó az Egyesült Államokban. Olvasd el: Utakra kerül Kínában a robotaxi
A Nuro két hőmérséklet-szabályozott rekesszel rendelkezik a szállításokhoz. Amikor a címzett beírta a kódját, az ajtók felemelkednek és felfedik az elemeket.
2020 februárjában, a texasi Houston-ban lezajlott kísérlet során az R2 pizzát szállított a Domino's Pizza-nak, élelmiszereket a Kroger szupermarket láncának és a Walmart számára is kézbesített árut.
Ennek ellenére azonban egyik közlekedési szakértő szerint a biztonsági kérdések továbbra is okot adhatnak aggodalomra.
„A jármű felhasználása kezdetben igen korlátozott lesz, amíg a technológiát alaposan kiértékelik" - mondta David Bailey, a Birminghami Egyetem professzora, aki megjegyezte, hogy a Nuro-k tulajdonképpen csak megfelelően sík terepen tudnak közlekedni és sebességük az 56 kilométer per óra fele lehet, kisebb szállító robot esetében még annál is kevesebb.
„Ez lényegében korlátozott kísérlet, de mint ilyen is jelentős lépés a sofőr nélküli jövő felé” – mondta.
A vezető nélküli járművek ugyanakkor egyre gyakoribb látványnak számíthatnak az utcákon: 2020 októberében az arizonai Phoenixben megjelent a Google Waymo szolgáltatása önjáró taxi formájában.
Hasonlóval rukkolt elő a kínai Sanghajban az Alibaba online technológiai és kiskereskedelmi óriás társaság – ezt a járművet is most tesztelik.
S ez csak kettő a számos kísérlet közül, amely különböző autonóm járművekkel árasztaná el a világot.
László Adrienn