Mesterséges intelligencia javít a Google kereső működésén

A fejlesztések nagymértékben támaszkodnak a mesterséges intelligenciára és a gépi tanulásra, beleértve a Google BERT nyelvi megértő rendszerét, amelyet már szinte minden angol nyelvű keresésnél használnak. Ez segít a felhasználóknak abban, hogy még akkor is megtalálják a tartalmat, ha rosszul írják a szavakat, de még az információkeresést is egyszerűbbé teszi például az újságíróknak.
Egy blogbejegyzésben Prabhakar Raghavan, a Search & Assistant, Geo, Ads, Commerce, Payments és NBU területek vezető alelnöke elmondta: a vállalat egy új algoritmust vezet be, amely mély neurális hálót használ, ezáltal a helyesírási hibákat is könnyebben kiszűri a Google keresője.
"Valójában ez az egyetlen változtatás nagyobb javulást hoz a helyesírásban, mint az elmúlt öt évben kiadott összes fejlesztésünk ezen a téren" - írja Raghavan a blogban. "Az új helyesírási algoritmus segít megérteni a hibásan írt szavak kontextusát, így a felhasználó megfelelő találatokat fog kapni, ráadásul kevesebb mint 3 milliszekundum alatt."
Jobbá varázsolja a Google keresőjét a mesterséges intelligencia
A Google megkönnyíti a konkrét szövegrészek megtalálását is, amelyek mélyen el lehetnek "rejtve" egy weboldalban. "Nemrég áttörést értünk el a rangsorolásban, és most már nem csak weboldalakat, hanem az oldalak egyes passzusait is képesek vagyunk indexelni" - számolt be róla Raghavan. Hozzátette: "azáltal, hogy jobban megértjük az egyes passzusok relevanciáját, nem pedig csak a teljes oldalét, megtalálhatjuk azt a tűt, azaz információt is a szénakazalban, amit keresünk".
Ez a Google szerint segít javítani a keresések 7%-át minden nyelven. Ha pedig valami tágabb értelemben vett dologra keres rá valaki, a Google jobban megérti a releváns altémákat, így a felhasználók számára változatosabb tartalmat tud kínálni. Például az otthoni edzőkészülékekre való keresés felhozhat teljes költségvetési tételeket, a prémium választékot vagy éppen a kis helyiségekre vonatkozó ötleteket.
A Google mesterséges intelligenciát használó keresési fejlesztései várhatóan segítenek a felhasználóknak abban is, hogy minőségi és pontos információkat találjanak a koronavírusról, beleértve azt például, hogy mennyire zsúfolt egy bolt. Ezáltal a felhasználók jobban ügyelhetnek a társadalmi távolságtartásra, valamint a COVID-19-re vonatkozó egyéb biztonsági információkat is találhatnak az üzleti profilokon.
Az MI-újítások részeként a Google elindítja a Pinpoint nevű eszközt is, amely a leggyakrabban említett személyek, szervezetek és helyszínek azonosításával és rendszerezésével segít a riportereknek több száz dokumentum átvizsgálásában.
V.V.