2025. 12. 11. - 08:20
Már jövőre itt a Google mesterséges intelligencia-szemüvege
A Google a jelek szerint 2026-ban piacra dobja első mesterséges intelligencia alapú szemüvegét. A célja az, hogy az eszköz valóban jól viselhető és hasznos legyen.
Minden jel arra utal, hogy 2026-ban megérkezhet a Google első mesterséges intelligencia-szemüvege.
A vállalat idei, májusi I/O rendezvényén már bejelentette, hogy partnerséget kötött a Gentle Monsterrel és a Warby Parkerrel, azzal a céllal, hogy viselhető eszközöket hozzanak létre az embereknek az Android XR, a Samsung Galaxy XR headsetjét működtető operációs rendszer alapján.
A való világban azonban értelmetlen nagyméretű headsetet viselni – olyasmi kell, ami vonzóvá teszi az okosszemüveget, egy kevésbé feltűnő intelligens viselhető eszköz formájában. Olvasd el: Apple-okosszemüveg jön, MI-támogatással

Már jövőre itt a Google mesterséges intelligencia-szemüvege
„Ahhoz, hogy a mesterséges intelligencia és az XR valóban hasznos legyen, a hardvernek zökkenőmentesen kell illeszkednie az életünkbe és meg kell felelnie a személyes stílusunknak" – jegyezte meg a Google.
Hozzátették: szeretnék megadni a szabadságot, hogy mindenki az igényeinek megfelelően válassza ki a súly, a stílus, valamint az „alámerülés” megfelelő egyensúlyát.
Többféle mesterséges intelligencia-szemüveg készül
A Google különféle mesterséges intelligencia alapú szemüvegen is dolgozik. Az egyik modell képernyő nélküli segítségnyújtásra készült: beépített hangszórókat, mikrofonokat és kamerákat használ, hogy a felhasználó kommunikálhasson a Geminivel és fényképeket készíthessen.
A másik modell egy lencsébe épített kijelzővel rendelkezik – amely csak a szemüveget viselő személy számára látható –, amely képes lépésről lépésre navigációt vagy feliratozást megjeleníteni.
Emellett a Google megosztott egy előzetest az Xreal vezetékes XR szemüvegéről, a Project Auráról is.
A modell a terjedelmes headset és a diszkrét szemüveg között helyezkedik el. A lencsébe épített kijelzőn túl a Project Aura szemüveg kibővített munkahelyi vagy szórakoztató eszközként is funkcionálhat, lehetővé téve a felhasználó számára, hogy a Google termékeit használja vagy videókat streameljen, akárcsak egy fejlettebb headset esetében.
Míg a Meta korán elkezdett vezető szerepet betölteni az okosszemüvegek fejlesztése terén, a Google most csatlakozik az Apple-höz és a Snaphez - amelyek várhatóan jövőre kihívás elé állítják a Metát saját hardverükkel.
A Meta okosszemüvegei részben a Ray-Bannel kötött partnerségnek köszönhetően váltak népszerűvé - ezeket a termékeket kiskereskedelmi üzletekben értékesítik.
Úgy tűnik, hogy a Google partnersége a Warby Parkerrel hasonló stratégiát követ majd. Eddig 75 millió dollárt költött a szemüveggyártó cég termékfejlesztési és kereskedelmi forgalomba hozatali költségeinek támogatására.
Amennyiben a Warby Parker elér bizonyos mérföldköveket, a Google további 75 millió dollárral toldja meg az eddigi összeget és részesedést szerez a márkában – adta hírül a techcrunch.com.
B.A.

