2025. 06. 29. - 11:00

Az MI már a TikTokon is vadászik a dohány hirdetésekre

Az MI már a TikTokon is vadászik a dohány hirdetésekre

A mesterséges intelligencia a közegészség új szuperfegyvere, amely máris gyerekeket véd a TikTokon, YouTube-on és Instagramon.

A dohányipar évek óta egyre agresszívabb stratégiákat alkalmaz, hogy elérje a legsebezhetőbb célcsoportot: a fiatalokat. TikTok, YouTube, Instagram, ezek a platformok nemcsak szórakozásra szolgálnak, hanem a dohányreklámok új terepeivé váltak. Azonban egy váratlan szövetséges tűnt fel a színen: a mesterséges intelligencia, amely most az egészségügyi hatóságok legerősebb fegyvereként csap le a rejtett dohányreklámokra.
 
A világ számos pontján, például Mexikóban, Indonéziában vagy Indiában, már működésbe lépett a Canary nevű digitális megfigyelőrendszer, amely valós időben szkenneli a közösségi médiát. A rendszer képes észlelni nemcsak logókat vagy dohánytermékeket, hanem influenszereket is, akik titokban fizetett reklámokban népszerűsítik az e-cigarettát vagy az ízesített termékeket. A mesterséges intelligencia gyorsabb, alaposabb és hatékonyabb, mint bármely emberi ellenőr.
 
 
mi_tiktok_torzs
Így pusztítja el a mesterséges intelligencia az e-cigi marketinget, még mielőtt elérné a tinédzsereket
 
A mesterséges intelligencia alkalmazása ráadásul nemcsak észlelésre korlátozódik. Egy kínai kutatásban személyre szabott egészségügyi mobil alkalmazást fejlesztettek ki, amely játékosított, interaktív módon segíti a dohányzásról való leszokást. A mesterséges intelligencia által tanított és finomhangolt algoritmus képes a felhasználó szokásaihoz igazítani az üzeneteket, így az elért leszokási arány több mint kétszerese lett a hagyományos módszerekhez képest. Ez nem kampány, ez forradalom.
 
A Világbank és a WHO szerint a mesterséges intelligencia nem csupán felismeri a problémát, hanem valódi alternatívát nyújt az alulfinanszírozott országok számára is. Ott, ahol nincs pénz drága kampányokra vagy szakemberekre, ott a mesterséges intelligencia gyorsan és skálázható módon bevethető. A rendszer tanul, lokalizál, adaptál, legyen szó TikTokról Ugandában vagy WeChatról Kínában.
 
 
CS.SZ.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.