A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerephez jut az indiai oktatásban

Nem csak a jövőben, hanem már a jelenben is rengeteg előnye és lehetősége van a mesterséges intelligenciának, legalábbis az indiai kormány szerint. Álláspontjukat pedig most azzal támasztják alá, hogy létrehoztak egy átfogó tantervet a fiatalok képzésére, amelyekhez már MI-alapú készségeket használtak fel. A projektben részt vesz a számítástechnikai iparág egyik vezető cége, az Intel, akik India Középfokú Oktatási Központi Tanácsával (CBSE) működnek együtt a siker érdekében.
Az aláírt egyetértési megállapodás részeként az Intel és a CBSE azon fog dolgozni, hogy létrehozzanak egy mesterséges intelligencia tananyagot a 7. osztálytól kezdve egészen a 12. osztályig. Ez az Intel "MI-t a fiataloknak" (AI for Youth) programjára fog épülni, amely tapasztalati módszertanokat használ a társadalmi és technológiai készségek fejlesztésére.
A további kezdeményezések közé tartoznak az úgynevezett nemzeti mesterséges intelligencia olimpiák (National AI Olympiad), amelyek motiválják a fiatal hallgatókat a mesterséges intelligencia alapú találmányok megalkotásában a társadalmi problémák megoldására. Egy másik kezdeményezés az MI tudáslabor (AI Skills Labs) létrehozása, amelyek közül az elsőt Újdelhiben nyitották meg, hogy a diákokat a 7. osztálytól kezdve olyan témákban képezzék, mint az MI-tanulás, az MI-modellképzés és következtetés.
A mesterséges intelligencia teszi hatékonyabbá az oktatást Indiában
Shweta Khurana, az Intel India program-, partnerségi és politikai csoportjának igazgatója az együttműködést kommentálva elmondta, hogy a mesterségesintelligencia-stratégia elengedhetetlenné vált a világgazdasági növekedés szempontjából, és továbbra is a jövő egyik legfontosabb technológiájának ígérkezik. "Tekintettel annak hatására, a tudományos intézmények és az ipar részéről összehangolt erőfeszítésekre van szükség a mesterséges intelligenciával kapcsolatos készségek kereslete és kínálata közötti szakadék felszámolására."
"Kritikus jelentőséggel bír India fiatal lakosságának az MI megértéséhez szükséges készségekkel és gondolkodásmóddal való felvértezése, valamint fejleszteni kell az MI-eszközökhöz való hozzáférést is. A CBSE-vel folytatott együttműködésünk jelentőségteljes lépés afelé, hogy lehetővé tegyük fiataljaink számára a digitális képességek megteremtését és az olyan feltörekvő technológiák hatékony felhasználását, mint a mesterséges intelligencia, mégpedig azért, hogy a sürgető helyi és globális kihívásokra mielőbb megoldást lehessen találni" - tette hozzá Shweta Khurana.
Dr. Biswajit Saha, a CBSE Oktatási és Képzési Igazgatója kiemelte, hogy a CBSE az egyetlen testület, amely az MI-t teljes értékű tárgyként vezette be az iskolai tantervben. "Az Intel-lel folytatott együttműködésünk segíthet abban, hogy a mesterséges intelligencia tudását hatékonyabb formában adhassuk át, és reméljük, hogy az elkövetkező években még nagyobb lépéseket fogunk megtenni ezen az úton. Továbbá az általunk létrehozott "MI-integrált pedagógia" új gyakorlata segíti a tanárokat abban, hogy innovatív módon vegyenek részt a fiatalok képzésében. Úgy érezzük, hogy az MI-készség kiépítése kritikus fontosságú India digitális jövőjének alakításában" - véli Dr. Biswajit Saha.
- Varga Viktor -