3 mesterséges intelligencia trend, ami meghatározó lesz 2020-ban
A gépi tanulás és a képfeliratozási szoftverek
A fotókhoz tartozó feliratok elkészítése fárasztó munka, hiszen hosszú órákig tartó ismétlődő folyamatot jelent. A gépi tanulás számára viszont ez tökéletes lehetőség, mivel a mesterséges intelligencia kiválóan alkalmazkodik az olyan feladatokhoz, amelyek elvégzéséhez kevésé gondolkodás szükséges.
A képaláírások szerepe nagyon fontos a weboldalon, hiszen extra információkat képesek nyújtani a Google számára. Ha egy képhez tartozik ilyen felirat, akkor a Google pontosabban indexelheti a webhelyet, ez pedig végső soron a forgalom és az eladások fellendítéséhez vezethet.
A mesterséges intelligencia az üzleti életre is nagy hatással lesz 2020-ban
A chatbotok és a virtuális ügyfélszolgálatok
Az első chatbot még az 1960-as években készült, de tökéletessé csak a mesterséges intelligencia tette az utóbbi években. A fő előnye megkérdőjelezhetetlen, hiszen minél gyorsabb és pontosabb válaszokat nyújtunk a felhasználóknak, annál nagyobb esélyünk van arra, hogy végül ügyféllé váljon.
2020-ra az MI-alapú chatbotok az e-kereskedelmi oldalak és a SaaS-platformok szinte elengedhetetlen kelléke lett. Rendelkezésre állnak a nap 24 órájában, személyre szabott megoldásokat és válaszokat kínálnak, sőt, sok esetben már az idegen nyelven történő kommunikációt is meg tudják valósítani.
A mesterséges intelligencia mint személyre szabott marketingeszköz
A célközönség elérése és megfelelő módon történő megszólítása minden marketinges egyik legfontosabb feladata. A fájdalompontok, a célok és a demográfiai adatok mellett viszont még rengeteg információt lehet gyűjteni az ügyfelekről, viszont ezek feldolgozása, a több platformból (például CRM-szoftverből, közösségi média statisztikából, weboldal-analitikából stb.) történő begyűjtése és rendszerezése rendkívül időigényes.
De ha erre a célra mesterséges intelligenciát használunk, máris egyszerűbb a dolgunk. Csak egy példa: ha az MI segítségével begyűjtjük és elemezzük egy nagy nyári akció adatait, akkor meg tudjuk jósolni az ügyfelek igényeit a nagy téli akcióra. Az ügyfelek viselkedésének megértése minden sikeres vállalkozás egyik kulcsfontosságú tényezője, az adatok gyors és egyszerű begyűjtése, rendszerezése és feldolgozása pedig nagyban segíti a marketingszakemberek munkáját.
- Varga Viktor -