2018. 09. 08. - 09:54
„Újratöltve” a robotkutya – korábban megölték
Új formában dobják piacra a mesterséges intelligencia használatával működő robotkutyát. A Sony alkotását több mint tíz éve visszavonták. Aibo most felhőkapcsolattal tér vissza.
Ismét kapható lesz az Aibo robotkutya. A Sony, mely 2006-ban egyszer már „elpusztította” a művét, most megújult formában dobja piacra a terméket. Az Aibo
robotkutya felhőkapcsolattal és mesterséges intelligenciával tér vissza.
Új tulajdonsága többek között, hogy képes megtanulni és felismerni az arcokat, s idővel akár saját személyiséget is ki tud alakítani, emlékezve arra, mely akciói tetszettek a tulajdonosnak.
Visszatért a robotkutya és érzelmileg is közelít az emberhez
Az eredeti változatot 1999-ben készítették, majd 2006-ban „megölték” . A megújult First Litter Edition változat a robot hatodik generációja. 2018 szeptemberében már elérhető Amerikában, ahol 2.899 dollárért szerezhető be (kicsit több, mint 800 ezer forintért).
A felhő-kapcsolattal rendelkező új mesterséges intelligencia technikának köszönhetően a robotkutya interakciók során trükköket tud megtanulni, eseményeket és még a változó évszakokat is megjegyzi.
Ráadásul, nemcsak ül a házban – aktívan keresgél, reagál a tulajdonosa hívására, valamint arra is, he megsimogatják vagy megvakarják a fejét.
Szeme helyén OLED képernyő található, természetesen szép számú szenzorral, kamerával és ún. aktuátorral rendelkezik, utóbbi teszi lehetővé, hogy életszerűen mozogjon.
Mesterséges intelligencia: a robotkutya számos dolgot megtanul
A Sony észak-amerikai elnöke, Mike Fasulo elmondta: olyan terméket fejlesztettek ki, mely érzelmileg is közelít a tulajdonosához. Aibo személyisége igazán bájos lett, kutyához illő viselkedéssel bír, intelligens interakcióra képes a családtagokkal, s ki tud alakítani személyes kapcsolatot. A Sony olyan terméket szeretett volna előállítani, amely nemcsak szórakoztatja a tulajdonost, de gazdagítja is az életét.
Érdemes tudni egyébként, hogy a cég 2018 januárban már megszellőztette a robotkutya visszatérését a Los Angelesi technológiai show-n.
Elsőként Japánban, a Sony székhelyén kerül piacra, majd az Egyesült Államokban. Arról, hogy Európába mikor érkezik, egyelőre nincs információ.
László Adrienn