2018. 09. 08. - 09:54

„Újratöltve” a robotkutya – korábban megölték

„Újratöltve” a robotkutya – korábban megölték

Új formában dobják piacra a mesterséges intelligencia használatával működő robotkutyát. A Sony alkotását több mint tíz éve visszavonták. Aibo most felhőkapcsolattal tér vissza.

Ismét kapható lesz az Aibo robotkutya. A Sony, mely 2006-ban egyszer már „elpusztította” a művét, most megújult formában dobja piacra a terméket. Az Aibo
robotkutya felhőkapcsolattal és mesterséges intelligenciával tér vissza.
 
Új tulajdonsága többek között, hogy képes megtanulni és felismerni az arcokat, s idővel akár saját személyiséget is ki tud alakítani, emlékezve arra, mely akciói tetszettek a tulajdonosnak.
 
Visszatért a robotkutya és érzelmileg is közelít az emberhez
Visszatért a robotkutya és érzelmileg is közelít az emberhez
 
Az eredeti változatot 1999-ben készítették, majd 2006-ban „megölték” . A megújult First Litter Edition változat a robot hatodik generációja. 2018 szeptemberében már elérhető Amerikában, ahol 2.899 dollárért szerezhető be (kicsit több, mint 800 ezer forintért).
 
A felhő-kapcsolattal rendelkező új mesterséges intelligencia technikának köszönhetően a robotkutya interakciók során trükköket tud megtanulni, eseményeket és még a változó évszakokat is megjegyzi.
 
Ráadásul, nemcsak ül a házban – aktívan keresgél, reagál a tulajdonosa hívására, valamint arra is, he megsimogatják vagy megvakarják a fejét.
 
Szeme helyén OLED képernyő található, természetesen szép számú szenzorral, kamerával és ún. aktuátorral rendelkezik, utóbbi teszi lehetővé, hogy életszerűen mozogjon.
 
Mesterséges intelligencia: a robotkutya számos dolgot megtanul
Mesterséges intelligencia: a robotkutya számos dolgot megtanul
 
A Sony észak-amerikai elnöke, Mike Fasulo elmondta: olyan terméket fejlesztettek ki, mely érzelmileg is közelít a tulajdonosához. Aibo személyisége igazán bájos lett, kutyához illő viselkedéssel bír, intelligens interakcióra képes a családtagokkal, s ki tud alakítani személyes kapcsolatot. A Sony olyan terméket szeretett volna előállítani, amely nemcsak szórakoztatja a tulajdonost, de gazdagítja is az életét.
 
Érdemes tudni egyébként, hogy a cég 2018 januárban már megszellőztette a robotkutya visszatérését a Los Angelesi technológiai show-n.
 
Elsőként Japánban, a Sony székhelyén kerül piacra, majd az Egyesült Államokban. Arról, hogy Európába mikor érkezik, egyelőre nincs információ.
 
László Adrienn

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.