2022. 09. 23. - 14:38
Hogyan használja az illatszeripar a mesterséges intelligenciát?
A mesterséges intelligencia egyre fontosabbá válik az életünkben. Számos különböző iparágban használják, hogy megkönnyítsék az életünket. Az illatszeripar egyike azoknak az iparágaknak, amelyek profitálhatnak az MI használatából.
Miért válik a mesterséges intelligencia ilyen szerves részévé a parfümök fejlesztésének?
Ennek több oka is van. Először is, ahogy egyre több adatot gyűjtenek a vásárlói preferenciákról, az algoritmusok számára könnyebbé válik a célzott illatprofilok kialakítása. Emellett a mesterséges intelligencia segíthet a parfümkészítőknek lépést tartani a változó piaci trendekkel, mivel azonnali visszajelzést ad arról, hogy milyen illatok népszerűek az adott pillanatban. Végül pedig az MI-alapú módszerek általában sokkal gyorsabbak, mint a hagyományos módszerek, ami azt jelenti, hogy a vállalatok gyorsabban tudnak új illatokat kiadni, és a versenytársak előtt maradhatnak.
A mesterséges intelligencia egyik legjelentősebb előnye az illatszeripar számára az, hogy könnyen tud alternatív formulákat ajánlani. Az illatszergyártó cégek adatvezérelt algoritmusok segítségével meg tudják határozni, hogy mi tetszik a vásárlóknak, majd az ő kéréseik alapján készíthetnek termékeket. Ez segít a szakembereknek olyan természetes vagy "tiszta" illatanyagok kifejlesztésében is, amelyek csökkentik a szintetikus összetevők használatát.
Hogyan használja az illatszeripar a mesterséges intelligenciát?
A fotó mesterséges intelligenciával-robottechnikával készült
A mesterséges intelligencia alkalmazásának másik előnye az illatszeriparban, hogy segíthet lépést tartani a piaci trendekkel. Ha például egy vállalat új illatot szeretne létrehozni, a mesterséges intelligencia felhasználható az aktuális trendek alapján új formulák kifejlesztésére. Emellett praktikus olyan nyersanyagkombinációk létrehozására is, amelyeket korábban még nem használtak, hiszen a hagyományos módszerekkel nem lennének lehetségesek. Ez lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy teljesen új illatformulákat tervezzenek.
Az adatvezérelt módszerek használatának egyik fő előnye a parfümtechnológiában az, hogy segít a parfümkészítőknek jobb döntéseket hozni arról, hogy milyen összetevőket használjanak. Ez annak köszönhető, hogy ezek a módszerek lehetővé teszik a piaci trendek és a fogyasztói preferenciák jobb elemzését. Ezenkívül az ilyen típusú szoftverek segítségek a parfümkészítőknek az illatkompozíciók optimalizálásában és a minőségellenőrzés javításában.
Nemcsak a kozmetikai cégek profitálnak az MI-alapú parfümfejlesztésből, hanem a háztartási termékeket gyártó vállalatok is beszállnak az akcióba. A Colgate-Palmolive például kifejlesztette a Dirt Is Good nevű illatot, amelyet gépi tanulási algoritmusok segítségével terveztek. A cél az volt, hogy olyan illatot hozzanak létre, amely arra készteti a gyerekeket, hogy fogat mossanak. És úgy tűnik, hogy működik; a vállalat által végzett tanulmány szerint a szülők 65%-a számolt be arról, hogy gyermekeik jobban szeretnek fogat mosni, ha a Dirt Is Good illatot használják.
Végső soron a mesterséges intelligencia használata az illatszeriparban jobb termékekhez és nagyobb fogyasztói elégedettséghez vezet. A szépségipari és kozmetikai cégek már most elkezdték használni ezt a technológiát a termékfejlesztési folyamatukban. Csak idő kérdése, hogy a parfümkombinációk és a háztartási termékek is elkezdik használni a mesterséges intelligenciát a gyártási folyamat során.
T.K.