2023. 03. 17. - 10:00

Új platformok, személyesebb marketing a trendek sorában

Új platformok, személyesebb marketing a trendek sorában
A friss digitális marketingtrendek közül nem szabad kihagynunk a személyesebb marketinget és az új platformok alkalmazását, ha sikeres vállalkozást szeretnénk.
Cikksorozatunk előző részeiben sorra vettük azokat az új digitális marketing trendeket, amelyek szükségesek a boldoguláshoz manapság egy vállalkozás esetében.
 
Végül, de nem utolsósorban szót kell ejteni az új platformokról és a személyesebb marketingről is.
 
Elöljáróban érdemes megemlíteni, hogy 2022 januárjában az olyan közösségimédia-óriások, mint a Meta és a Twitter 26, illetve 31 százalékot veszítettek a felhasználók rossz elköteleződése miatt.
 
Az értékvesztés nemcsak magukat a platformokat érintette - a digitális marketing egészét is. A Meta és a Twitter részvényárfolyamának csökkenése következtében számos márka kezdte el újraértékelni közösségi média stratégiáját.
 
Ez a tendencia 2023-ban még sokkal inkább láthatóvá válik.
 
Új platformok, személyesebb marketing a trendek sorában
Új platformok, személyesebb marketing a trendek sorában
 
1.Új, innovatív platformok: a felhasználók Meta és Twitter iránti elköteleződésének mérséklődése következtében a digitális marketing jelentős változásokkal nézhet szembe a jövőben. Éppen ezért lassan elszaporodnahatnak új platformok (például a Tik Tok), hogy megpróbálják kihasználni ezt a helyzetet. Az induló és a kisebb vállalkozásoknak sokkal nagyobb esélyük lesz a sikerre.
 
2.Kreatív és személyre szabott digitális marketing: a felhasználók csökkenő elköteleződése a Meta és a Twitter irányába arra készteti a vállalkozásokat, hogy a jövőben új utakat találjanak célközönségük elérésére. Ez a digitális marketing eszközök – például influenszer és tartalommarketing – kreatívabb használatához is vezethet. Ezért számíthatunk a felhasználók által generált tartalom (UGC) növekedésére, valamint a termékek és szolgáltatások organikusabb hirdetési módjaira.
 
3.Új szabályok és szólásszabadság: Az egyenlőség, a demokratikusabb szabályok és a szólásszabadság új trend lesz minden digitális platformon.
 
Ez kiegyenlíti a digitális marketingesek versenyfeltételeit, akiknek, ha ideológiai korlátok nélkül akarnak hatni célközönségükre, az igazán vonzó tartalom létrehozására kell koncentrálniuk.
 
Emellett az új szabályok azt is megtiltják a platformszolgáltatóknak, hogy hozzájárulásuk nélkül adatokat gyűjtsenek felhasználóikról. Ez sokkal nehezebbé teszi a marketingszakemberek számára a hirdetések célzását és a személyre szabott felhasználói élmény kialakítását.
 
Mindenesetre, a Meta és a Twitter befolyásának csökkenése kétségtelenül megváltoztatja a digitális marketing helyzetét 2023-ban. A hitelesség, az új platformok és a szólásszabadság melletti szabályok kiaknázásával a márkák mélyebb kapcsolatokat építhetnek ki ügyfeleikkel és kedvező eredményeket hozhatnak a jövőben.
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.