2023. 05. 05. - 11:00

Mesterséges intelligencia segíthet a hirdetési teljesítmény optimalizálásban

Mesterséges intelligencia segíthet a hirdetési teljesítmény optimalizálásban
Kis- és középvállalkozóként nagyon érdemes megfontolnunk a mesterséges intelligencia alkalmazását, hiszen segítségével még a hirdetésoptimalizálás is megoldható.
Ismerjük el: a termék vagy szolgáltatás reklámozása fárasztó és korlátozó folyamat lehet. A marketingszakembereknek manuális erőfeszítésekre kell támaszkodniuk, ami magas késleltetést, előrejelzési korlátokat az elégtelen adatfeldolgozás miatti homályos célzást, skálázhatatlan közönségbázist eredményez.
 
Szerencsére a modern technológia ezen a téren rengeteget segíthet. A mesterséges intelligencia hirdetésoptimalizálásba történő beépítésével a fenti problémák mérsékelhetők, sőt, hatékonyság és eredményesség érhető el.
 
1.Készlet-előrejelzés
 
Az egyik terület, ahol a mesterséges intelligencia nagy hasznot hozhat a hirdetésoptimalizálásnak, a készlet előrejelzés.
 
A megfelelő hirdetéskészlet létfontosságú a hirdetők és a megjelenítők számára a gyorsan változó környezetben. Az MI segíthet ebben a folyamatban az adatok automatikus átszűrésével: pontosabbá, rugalmasabbá és gyorsabbá teszi az előrejelzést.
 
Ez nemcsak az optimálistól eltérő hirdetésmegjelenítés kockázatát csökkenti - növeli a megtartást és az elköteleződést is.
 
Az intelligens készlet-előrejelzés megoldja a hirdetések egyenletesebb elosztását, jobb elérést biztosít, eléri a rendelkezésre álló hirdetési helyek hatékonyabb kihasználását és csökkenti a pazarlást. Megakadályozza a túlértékesítést.
 
Mesterséges intelligencia segíthet a hirdetési teljesítmény optimalizálásban
Mesterséges intelligencia segíthet a hirdetési teljesítmény optimalizálásban
 
2.Átkattintási arány optimalizálás
 
Egy másik terület, ahol a mesterséges intelligencia javíthatja a hirdetésoptimalizálást, az átkattintási arány (CTR) optimalizálása.
 
Számos marketingszakember nagyra becsüli a CTR-t, mivel egy pontos módszer a kampány teljesítményének értékelésére.
 
Ennek megfelelően egyes hirdetési kampányok átálltak a kattintásonkénti költség (CPC) teljesítményalapú árazási modelljére, szemben a megjelenítés alapú kilométerenkénti költség (CPM) árazási modelljével.
 
A mesterséges intelligencia javíthatja a CTR-t azáltal, hogy a célközönség számára relevánsabb hirdetéseket jelenít meg, ami jobb eladásokat és a hirdetési kiadások megtérülését (ROAS) eredményezi.
 
3.Modellezési algoritmus
 
A mesterséges intelligencia a hirdetések optimalizálásában is segíthet - új közönségszegmensek feltárásával hasonlatos modellezési algoritmusok használatával.
 
Ezek az algoritmusok elemzik a felhasználók profilját, közös jellemzőket keresve, majd megtalálják azokat a potenciális célpontokat, amelyek ugyanazokat a jellemzőket mutatják, mint a már meglevő felhasználók.
 
Ez lehetővé teszi a vállalkozók számára, hogy kibővítsék közönségszegmenseiket – azzal, hogy új, hasonló tulajdonságokkal rendelkező közönségeket fedeznek fel és célzott hirdetéseket jelenítenek meg egy nagyobb ügyfélkör számára, egy adatvédelem szempontjából tudatos korszakban.
 
Az MI képes forradalmasítani az adatigényes digitális hirdetési világot. A mesterséges intelligencia hirdetésoptimalizálásba építésével a marketingszakemberek javíthatják a hatékonyságot és eredményességet, s végső soron elősegíthetik az üzleti növekedést.
 
Érdemes megfontolni az MI-megoldások, például az AlgoAD hirdetésmegjelenítés alkalmazását, hogy teljes mértékben kihasználhassuk a mesterséges intelligencia előnyeit a reklámozás terén.
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.