2025. 09. 06. - 09:00
Mesterséges email kampányok: Hírlevelek, amelyek maguktól elkészülnek

A kis- és középvállalkozások email marketingje forradalmi átalakuláson megy keresztül a mesterséges intelligencia révén.
Egyre több magyar kkv fedezi fel, hogy az email marketing nem csak egy kötelező eszköz, hanem egy aranybánya, ha megfelelően alkalmazzák. A gond eddig az volt, hogy a szövegírás, a hírlevelek szerkesztése és az optimalizálás rengeteg időt vitt el. Most azonban a mesterséges intelligencia mindezt néhány kattintás alatt megoldja, ráadásul jobb eredményekkel, mint valaha.
A legnagyobb áttörést az jelenti, hogy a mesterséges intelligencia képes kampány terveket készíteni, szöveget írni, sőt többféle változatot generálni A/B teszthez. A MailerLite részletes bemutatójában, amelyben a szaktekintély Duncan Elder írt a MailerLite blogon, konkrét példákat is láthatunk arra, hogyan képes egy kkv percek alatt komplett email sorozatot létrehozni. Ez már nem jövő, hanem a jelen: a vállalkozások néhány óra helyett néhány perc alatt indíthatják kampányaikat.

A jövő email marketingje már itt van és mesterséges intelligenciának hívják
Az email marketingben kulcsfontosságú a tárgysor és a CTA (call-to-action). A mesterséges intelligencia ezekhez is azonnal több variációt készít, így a cégek egyszerűen kiválaszthatják, melyik működik a legjobban. Az sem mellékes, hogy a szövegalkotás mellett a mesterséges intelligencia képes fotókat és grafikai elemeket is generálni, sőt az optimális küldési időpontot is kiszámolja a felhasználói aktivitás alapján.
A forrás szerint a mesterséges intelligencia képes arra, hogy minden egyes feliratkozóhoz egyéni időpontot válasszon, amikor a legvalószínűbb a megnyitás és a kattintás, ez pedig már tényleg jövőbe mutató megoldás.
A kisvállalkozások így nem csupán időt nyernek, hanem pénzt is. Több megnyitás, több kattintás, több vásárlás, mindez anélkül, hogy egyetlen marketinges éjszakába nyúlóan görnyedne a gép előtt. Ez a technológia kiegyenlíti a versenyt a nagyvállalatokkal szemben: most már egy családi vállalkozás is ugyanolyan profi email kampányokat küldhet, mint egy multinacionális cég.
CS.SZ.