2023. 05. 12. - 09:00
Kötelező elem a marketingben: mesterséges intelligencia-chatbotok
Az MI-alapú chatbotok nagyszerű lehetőséget jelentenek a marketingstratégia korszerűsítésére napjainkban, mellyel a kis- és középvállalkozók is bátran élhetnek.
A mesterséges intelligencia manapság nehezen hagyható ki a marketingből, ha vállalkozást vezetünk.
Kis- és középvállalkozóként egyaránt érdemes bevetni az MI-t, hiszen számos előnyhöz juttathat bennünket, mint arról cikkünk előző részeiben is szó esett.
Itt vannak például a mesterséges intelligencia-alapú chatbotok, melyek kitűnő lehetőséget jelentenek a marketingstratégia korszerűsítésére – képesek ugyanis emberszerű beszélgetéseket szimulálni, személyre szabott és azonnali segítséget nyújtva az ügyfeleknek - a hét minden napján, 24 órában.
A technológia különféle platformokba integrálható – így például webhelyekbe, mobil- és üzenetküldő alkalmazásokba.
Nem csoda, hogy egyre népszerűbbek a chatbotok az elmúlt években - ügyfélszolgálati feladatok széles skáláját képesek megoldani, beleértve a gyakran ismételt kérdések megválaszolását, a rendelések feldolgozását és a termékajánlást.
Kötelező elem a marketingben: mesterséges intelligencia-chatbotok
A mesterséges intelligencia-alapú chatbotok számos előnyt kínálnak a vállalkozások számára, amennyiben javítani szeretnék ügyfélszolgálati tevékenységüket. Az MI-chatbotok egyik legfontosabb előnye, hogy számukra nem probléma egyszerre több ügyfél lekérdezése.
A hagyományos ügyfélszolgálati módszerek, például a call centerek gyakran túlterheltek csúcsidőben, ami hosszú várakozási időt eredményez. A chatbotok ezzel szemben több interakciót is képesek kezelni egyidejűleg, s ezzel biztosítják, hogy az ügyfelek azonnali segítséget kapjanak.
Hatékonyan, a hét minden napján 24 órában rendelkezésre állnak - a személyre szabástól a költséghatékonyságig a chatbotok számos dologgal hozzájárulnak, hogy a vállalkozások megfeleljenek ügyfeleik növekvő igényeinek, miközben egyszerűsítik is a működésüket.
Íme néhény valós példa is az MI-alapú chatbotokra működés közben.
1.Domino’s Pizza: a Domino’s pizza kifejlesztett egy chatbotot, mely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a cég weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül rendeljenek. A chatbot az NLP segítségével megérti az ügyfelek kéréseit és még menüelemeket is képes javasolni az ügyfél korábbi rendelései alapján.
2.Bank of America: a Bank of America csevegőbotja, „Erica” segíthet az ügyfeleknek számlakezelésben, számlafizetésben és egyéb banki feladatok megoldásában. A chatbot ML algoritmusokat használ az ügyfelek kérdéseinek megértésére, valamint releváns információk és tanácsok nyújtására.
3.H&M: a H&M „Lena” chatbotja termékajánlatokkal segíti a vásárlókat és megtalálja a nekik legközelebb levő üzletet. A chatbot az aktuális akciókról is tájékoztatást nyújthat.
4.Mitsuku: a Steve Worswick által fejlesztett Mitsuku számos díjat nyert emberszerű beszélgetéséért, számos médiában is szerepelt. Természetes nyelvi feldolgozási (NLP) és gépi tanulási (ML) algoritmusokat alkalmaz az ügyfelek kérdéseinek megértéséhez és megválaszolásához.
Ezek a chatbotok megtaníthatók speciális kulcsszavakra, megérthetik az ügyfél lekérdezésének szándékát, pontos és releváns válaszokat adhatnak, így az ügyfeleknek nem kell bonyolult menükön keresztül navigálniuk.
Ahogy a technológia folyamatosan fejlődik, a jövőben még több előrelépésre számíthatunk a chatbot-képességek és -funkciók terén.
L.A.