2025. 02. 28. - 13:56
Egyre népszerűbbek az MI-alapú mobil appok

A mobilappok és a mesterséges intelligencia kombinációja teljesen átalakíthatja a hazai kisvállalkozások működését.
A 2025-ös év a digitalizáció újabb mérföldköve lehet a magyar kis- és középvállalkozások számára. A mesterséges intelligencia (MI) rohamos fejlődése és a mobilalkalmazások egyre szélesebb körű elterjedése új üzleti modelleket, valamint hatékonyságnövelő megoldásokat kínál a hazai cégeknek. De vajon készen állnak erre a magyar kkv-k? Ezt a kérdést egyre többet vizsgálják manapság a szakértők.
A mobilalkalmazások ma már nem csupán a nagyvállalatok luxus eszközei, mint pár éve. Egyre több kis cég ismeri fel, hogy saját applikációval könnyebben elérhetik ügyfeleiket, javíthatják a felhasználói élményt és automatizálhatják a szolgáltatásaikat. Az MI pedig további lehetőségeket nyit: okos chatbotok, személyre szabott ajánlórendszerek és adatvezérelt marketing kampányok mind segíthetnek abban, hogy a vállalkozások hatékonyabbak legyenek.
Egy friss tanulmány szerint a következő években a vállalkozások 70 százaléka tervezi, hogy valamilyen módon integrálja az MI-t a mobilalkalmazásaiba - már akinek van applikációja. Az intelligens ügyfélszolgálati megoldások például már most is jelentős előnyt biztosítanak azoknak a cégeknek, amelyek beépítik őket. Egy kkv számára egy jól működő, mesterséges intelligencia-alapú mobilalkalmazás akár 30-41 százalékkal is csökkentheti az ügyfélkezelésre fordított időt.

Érdemes a mobilalkalmazásokba fektetni
A magyar piac azonban még mindig le van maradva a nemzetközi trendekhez képest. A hazai kkv-k többsége még mindig szinte csak weboldal alapú szolgáltatásokat nyújt, miközben a felhasználói szokások egyre inkább a mobilalkalmazások felé tolódnak el. Egy kis cég számára a legnagyobb kihívást a fejlesztési költségek jelentik, de a no-code és low-code megoldások elterjedése ezt a problémát is megoldhatja a közeljövőben, plána a mesterséges intelligencia segítségével.
A sikerhez a vállalkozásoknak először is fel kell mérniük, hogy milyen célokra használhatják a mobil alkalmazásokat. Egy étterem esetében például egy MI-alapú foglalási rendszer és digitális étlap növelheti a hatékonyságot, míg egy webshop esetében az okos ajánlórendszerek vagy az automatikus vásárlási értesítések segíthetik az eladásokat.
2025 a digitális verseny éve lesz a magyar kkv-k számára. Azok a vállalkozások, amelyek időben felismerik a mesterséges intelligencia és a mobilalkalmazások jelentőségét, jelentős előnyre tehetnek szert a piacon. Akik viszont kimaradnak, könnyen lemaradhatnak a konkurenciától. A kérdés már csak az: ki mer lépni elsőként?
CS.SZ.