2025. 11. 26. - 09:15
Véget vet a kézi böngészésnek a ChatGPT vásárlási asszisztense?
Vásárlási asszisztenst indít az OpenAI a ChatGPT-ben - az új mesterséges intelligencia-funkció célja a manuális böngészés kiküszöbölése.
Új, vásárlási-kutatási funkcióval állt elő a ChatGPT, amely a megalapozottabb online vásárlásokat célozza meg – az újítást az OpenAI a Black Friday eseményhez időzítette.
A felhasználók leírhatják, mit keresnek, a böngésző pedig elvégzi a kutatást, hogy nekik ne kelljen tucatnyi weboldalt átböngészniük.
A kezdeti kérés után az új funkció tisztázó kérdéseket tesz fel, áttekinti a forrásokat, majd a ChatGPT korábbi beszélgetések alapján a felhasználóról szerzett ismereteire építve személyre szabott útmutatót nyújt.
Noha az OpenAI fejlesztője elismeri, hogy a ChatGPT-t használják már az online vásárlás segítésére, az új funkció a „mélyebb döntéshozatalra” irányul - jól működik a „részletekben gazdag” kategóriákban, mint például az elektronika, a szépségápolás vagy a sportruházat. Olvasd el: Észre se vesszük, de befolyásol minket a generatív mesterséges intelligencia

Véget vet a kézi böngészésnek a ChatGPT vásárlási asszisztense?
A mesterséges intelligencia-eszköz segítségével van mód egymás melletti összehasonlításokat végezni, hasonló termékeket lehet találni és ajánlatokat felkutatni.
Amikor a felhasználók kérdést tesznek fel, a vásárlási kutatás automatikusan felajánlásra kerül opcióként.
Vizuális felület nyílik meg, amely lefedi, mit keresnek, a konkrét funkciókat, valamint a költségvetést.
Amennyiben valaki úgy dönt, hogy vásárol, átkattinthat az oldalra. Az OpenAI szerint a jövőben a tranzakciók közvetlenül a ChatGPT-n keresztül is lehetségesek lesznek olyan kereskedők számára, akik részt vesznek Instant Checkout (azonnali pénztár) nevű programjában.
Az új eszközt a GPT-5 mini verziója működteti, melyet kifejezetten vásárlási feladatokhoz fejlesztettek ki megerősítéses tanulással.
Az OpenAI ugyanakkor kiemelte: a csevegéseket soha nem osztják meg a kereskedőkkel.
Az eszköz már bevezetésre került mobilon és weben a Free, Go, Plus és Pro csomaggal rendelkező felhasználók számára. Az OpenAI „szinte korlátlan” használatot ígér az ünnepi vásárláshoz.
A Pro felhasználók számára elérhető Pulse alkalmazásban is elérhető, ahol proaktívan javasolhat útmutatókat a korábbi beszélgetések alapján.
Az OpenAI egyébként nincs egyedül az ünnepi vásárlási szezonra fordított figyelmével - a Google november elején új funkciókat adott ki, amelyek az ügynöki kereskedelemre irányulnak.
B.A.

