2025. 05. 19. - 10:25
Beszédes mesterséges intelligencia-vásárlási ügynököket vetett be a Shopify

Már kereskedőknek is segítenek a mesterséges intelligencia-vásárlási ügynökök: a Bluecore AI ügynökei a vásárlók kérdéseit válaszolják meg és ajánlásokat adnak.
Mesterséges intelligencia-vásárlási ügynököket indított el az ismert Shopify-on a Bluecore technológiai kiskereskedelmi vállalat.
Az Alby névre keresztelt MI-ügynök mostantól minden, a webhelyet használó kereskedő számára elérhető. Célja, hogy megválaszolja a vásárlók kérdéseit és termékeket ajánljon az e-kereskedelmi platformon.
Az Alby abban különbözik a piacon lévő többi mesterséges intelligencia-vásárlási asszisztenstől, hogy „proaktív” modell - árulta el Max Bennett, a Bluecore vezetője az AI Businessnek.
„Az Alby nemcsak vár, hogy a vásárlók kérdéseket tegyenek fel, hanem előre látja azokat. Prediktív utasításokkal vezeti a felhasználókat, amelyek segítenek nekik felfedezni a megfelelő termékeket és bizalmat építeni a vásárláshoz” – mondta.
Automatikus integrálódás a termékkatalógussal
Az Alby használata nem igényel semmilyen személyzeti képzést vagy betanítást. Az asszisztens automatikusan integrálódik a kereskedő termékkatalógusával – tette hozzá Bennett.
A többi MI-termékhez hasonlóan az Alby is tanul munka közben: miközben több kérdésre válaszol, adatokat gyűjt a fogyasztói viselkedésről. A chatbot ezután módosítja beszélgetési stílusát és az általa nyújtott információkat, hogy a lehető leghatékonyabb kommunikációt tegye lehetővé. Olvasd el: Egyre nagyobb a mesterséges intelligencia-ügynökök szerepe

Beszédes mesterséges intelligencia-vásárlási ügynököket vetett be a Shopify
Bennett szerint a bevezetés akkor történik majd, amikor a mesterséges intelligencia által támogatott asszisztensek egyre inkább bevett gyakorlattá válnak a vállalkozásokban, illetve folyamatosan nőnek a fogyasztók elvárásai a gyors, személyre szabott kiszolgálással kapcsolatban.
„A fogyasztók ma már ugyanazt az egyéni kiszolgálást várják el online is, mint a fizikai üzletekben. Ahelyett, hogy a kiskereskedők weboldalait böngészve fedeznék fel a termékeket, a vásárlók azt szeretnék, hogy a kiskereskedők gyorsan megtalálják, amire nekik szükségük van online – ahogyan az üzletekben is. A kiskereskedők számára ez azt jelenti, hogy digitális élményeket vezetnek be, ahol a fogyasztók kérdéseket tehetnek fel a termékekkel kapcsolatban, valós idejű válaszokat és ajánlásokat kaphatnak” – fejtette ki Max Bennett.
Mivel a nagy e-kereskedelmi szereplők - például az Amazon is -, bevezetik a mesterséges intelligencia által támogatott vásárlási asszisztenseket, Bennett a versenyhez szükséges eszközök fejlesztése során a kisebb vállalatok nehézségeiről is beszélt.
Azzal, hogy az Alby-t minden méretű vállalkozás számára elérhetővé tette, a Bluecore egyenlő versenyfeltételeket kíván teremteni.
„Más kiskereskedők számára kihívást jelenthet a verseny, tekintve az erőforrásokat és a gyors ütemű innovációt, amely szükséges ezeknek a mesterséges intelligencia által vezérelt élményeknek a kiépítéséhez, teszteléséhez és fenntartásához. A Shopify-on való indulással a Bluecore demokratizálja a hozzáférést a technológiához. Most a kis- és középvállalkozások percek alatt telepíthetnek egy hatékony, konverziót elősegítő MI-ügynököt az üzletükben, drága fejlesztés vagy összetett integrációk nélkül” – jegyezte meg a Bluecore vezetője.
Az Alby korai alkalmazói közé tartozik a WayB és a Denali Electronics a Shopify-on, a ruházati, bútor-, sportfelszerelés-, szórakoztatóelektronikai, szépségápolási, lábbeli-, ékszer- és autókereskedők mellett.
A mesterséges intelligencia-ügynökök automatikusan dolgoznak
A Bluecore szerint az Alby már most is 15-ször magasabb fogyasztói elköteleződést tapasztal az iparági átlagnál: az elmúlt 6 hónapban több mint 8 millió beszélgetést kezdeményeztek.
Bennett szerint a jövőre nézve a Bluecore célja az Alby képességeinek bővítése - lehetővé tenni a vásárlókkal és más MI-ügynökökkel való kommunikációt a csatornákon keresztül.
„Az Alby hosszútávú célja, hogy egyetlen, egységes, vásárlókkal foglalkozó ügynököt hozzon létre, amely bárhonnan elérhető és minden csatornán (például e-mailben, SMS-ben, weben és azon túl) automatikusan kommunikál a vásárlókkal” – mondta.
„Végső soron az Alby fogja működtetni az úgynevezett „Egységes Vásárlói Utazások” rendszert, ahol az ügynökök irányítanak valamennyi vásárlóközpontú üzenetet, automatikusan generálnak kampányokat, optimalizálnak a konverzióra és proaktívan biztosítanak egyéni élményt minden vásárló számára” – tette hozzá Max Bennett.
B.A.