2025. 04. 29. - 09:27

A generatív mesterséges intelligencia bevette az internetet

A generatív mesterséges intelligencia bevette az internetet

Nap mint nap használjuk az internetet, de kevesen tudják, hogy a háttérben már a generatív mesterséges intelligencia végzi a munka jelentős részét, láthatatlanul, de alapvetően megváltoztatva az online élményt.

A generatív mesterséges intelligencia az elmúlt években szinte észrevétlenül beépült az internet mindennapjaiba, alapjaiban alakítva át, ahogyan tartalmakat fogyasztunk és információhoz jutunk. A híroldalak cikkeinek egyre nagyobb részét a mesterséges intelligencia generálja: gyors, pontos és a felhasználói igényekre szabott anyagok készülnek, amelyek mögött emberi kéz alig-alig érhető tetten. Az olyan platformokon, mint a Google vagy a Bing, már a találati listák is mesterséges intelligencia által optimalizált szövegekből és összegzésekből állnak össze, gyakran anélkül, hogy a felhasználók ennek tudatában lennének.
 
A közösségi médiában is hasonló a helyzet: a generatív mesterséges intelligencia által gyártott képek, videók és szövegek naponta több millió emberhez jutnak el, sokszor anélkül, hogy egyáltalán felismernénk a különbséget. Influenszerek posztjai, kommentháborúk szikrái, sőt, egyes virális trendek is a mesterséges intelligencia által indított vagy támogatott kampányok eredményei lehetnek. A személyre szabott hírfolyamok, ajánlott ismerősök és reklámok mögött is generatív modellek dolgoznak, tökéletesen kiismerve szokásainkat.
 
 
gmi_internet_torzs
Már nagyon is jelen van az életünkben a generatív mesterséges intelligencia
 
Az e-kereskedelem világa sem maradt érintetlen, hiszen a webshopokban megjelenő termékleírások, az automatikusan generált vásárlói vélemények és a chatbotos ügyfélszolgálatok mögött is a generatív mesterséges intelligencia áll. Egy egyszerű online vásárlás során egy átlagos felhasználó több tucatnyi mesterséges intelligencia által készített szöveggel találkozik, anélkül, hogy tudna róla. Ezek a rendszerek képesek az egyedi igények és vásárlói magatartás minták alapján valós időben ajánlásokat tenni, maximalizálva az eladásokat.
 
A szórakoztatás területén is forradalmat hozott a generatív mesterséges intelligencia. A Netflix, a Spotify és más streaming platformok személyre szabott ajánlórendszerei mögött olyan modellek dolgoznak, amelyek szinte olvasnak a gondolatainkban. De nemcsak ajánlások születnek így: a mesterséges intelligencia ma már forgatókönyveket ír, zenéket komponál, sőt, filmelőzeteseket is generál. A jövő szórakoztatóipar elképzelhetetlen lesz emberi kreativitás nélkül, de az is egyre biztosabb, hogy a generatív mesterséges intelligencia alkotásai nélkül sem fog működni.
 
A hétköznapi internet használó számára a generatív mesterséges intelligencia jelenléte még mindig láthatatlan, de hatása mindennél erőteljesebb. Az, hogy mit olvasunk, mit vásárolunk, kivel barátkozunk online, vagy éppen milyen zenét hallgatunk, egyre inkább ezen fejlett rendszerek döntésein múlik. A kérdés már nem az, hogy jelen van-e a generatív mesterséges intelligencia az életünkben, hanem az, hogy hogyan tanuljuk meg tudatosan kezelni és felismerni a hatásait.
 
 
CS.SZ.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.