2021. 10. 20. - 09:50

Két perc közösségi médiában töltött idő tönkreteheti a hangulatunkat

Két perc közösségi médiában töltött idő tönkreteheti a hangulatunkat

Csupán 2 perc elég ahhoz, hogy rossz hangulatba kerüljünk a közösségi média nézegetése során – állapította meg egy új tanulmány.

Érdemes átgondolni, mennyit időt töltünk – sokszor céltalanul – a közösségi média-oldalak böngészésével. Könnyen elronthatja ugyanis a hangulatunkat, ha előtte jókedvűek voltunk is.
 
Egy új tanulmány rámutatott, hogy ehhez mindössze 2 perc elég, miközben egymás után rossz hírek kerülnek a szemünk elé a görgetés során.
 
A kutatók megállapították, hogy az újabb és újabb kellemetlen történetek a koronavírusról Twitteren és YouTube-on is bőven elegendőnek bizonyultak ahhoz, hogy a jókedély szintje zuhanni kezdjen. Olvasd el: 5 mód, amivel a közösségi média a gyermek mentális egészségét befolyásolja
 
Bőven elég 2 perc, hogy a jókedv zuhanni kezdjen a közösségi média böngészése során
Bőven elég 2 perc, hogy a jókedv zuhanni kezdjen a közösségi média böngészése során
 
Az Essex-i Egyetem pszichológusai két tanulmányt folytattak le annak azonosítására, mennyi időt vesz igénybe egy embernél, hogy elromoljon a hangulata, miután negatív információk hadával találkozik.
 
Kiderült, hogy a rossz hírek fogyasztása van a legelőnytelenebb hatással az ember agyára.
 
„Azt szerettük volna tesztelni, milyen gyorsan érezhető a negatív hatásmagyarázta dr. Kathryn Buchanan, a vizsgálat vezetője. – Amennyiben már néhány percnyi, koronavírussal kapcsolatos hírnek való kitettség azonnali zuhanást vált ki a hangulatban, akkor a hosszabb és ismétlődő expozíció idővel jelentős mentális egészségügyi következményekkel járhat” – figyelmeztetett. Olvasd el: Mesterséges intelligencia szűri Instagramon a sértő hozzászólásokat
 
A szakember hozzátette: eredményeik azt sugallják, nagyon fontos figyelni a saját hírfogyasztásunkra és tudatosságunkra a közösségi média használata során, ha nem szeretnénk komoly egészségügyi problémákkal szembesülni.
 
 
L.A.

 

 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.