2023. 03. 13. - 23:15

CSR - Ingyenes prosztatarák-szűrések országszerte!

CSR - Ingyenes prosztatarák-szűrések országszerte!
A Férfiegészség Mozgalom a prosztatarák-szűrések fontossága és a tudatos, egészséges életvitel mellett kampányol. A MentsManust kezdeményezés ezúttal a BioTechUSA-cégcsoport támogatásával az ország nyolc helyszínén tart szűréseket. Ezeknek a célja: legalább 800 férfi tesztelése néhány hónap alatt.

A kampány szervezői felhívják a figyelmet arra, hogy az egészségre folyamatosan figyelni kell, megelőző szűrésekkel felismerhetőek egyes betegségek és kiküszöbölhetőek a későbbi – akár végzetes – komplikációk is. A kampány keretein belül a MentsManust! májusra egy online kézikönyvet is létrehoz, mely kérdések-válaszok formájában segíti a mélyebb tájékozódást a témában.

2008 óta minden év novemberében a férfiak egészségére hívja fel a figyelmet a MentsManust! Mozgalom, az ország legnagyobb férfiegészséggel foglalkozó egyesülete. A BioTechUSA-cégcsoporttal közös, Légy tökös! elnevezésű, tavalyi figyelemfelhívó és edukációs kampány idén tavasszal a megvalósítás szakaszába lép – az ország 8 helyszínén összesen 800 főt szűrnek meg március és április hónapokban. A szokásos novemberi kampánytól eltérő tavaszi prevenciós sorozat célja, hogy kiemelje: egész évben kell az egészségre figyelni, nemcsak időszakosan. A nemrég megjelent OECD adatok sajnos megerősítik az ingyenes szűrések fontosságát, hiszen 2019-ben 33 százalékkal többen haltak meg rákban, mint más EU-tagállamban, 2020-ban pedig 10 százalékkal több daganatos beteget diagnosztizáltak, mint az uniós átlag.

MenstManust_onkentes_kepviselok (1)_1

A számokat igazolja a MenstManust! szűréseinek eredménye is: a tavalyi évben 10 hónap alatt országos szinten összesen több mint 2000 férfi PSA-szintjét mérte meg az Egyesület. A mindössze pár csepp vért igénylő vizsgálaton résztvevő férfiak 12%-ának volt megnövekedett PSA-értéke – náluk további orvosi vizsgálatok voltak szükségesek.

„– A MentsManust! számára mindig fontos volt, hogy a támogatási összegeket a legoptimálisabban használja fel, olyan kampányok keretében, amik nemcsak hasznosak, hanem eredményei látványosak is – mondja az Egyesület képviselője, Honti Dániel. – Tavalyi évben 8 millió forint támogatást kaptunk a BioTechUSA-cégcsoporttól, amit a magyar férfiak prosztatarák-szűrésére fogunk fordítani. Nagy öröm és megtiszteltetés számunkra, hogy alapításunk 15. évére egy ilyen tudatos és egészség-központú vállalat támogatásában részesültünk. Úgy gondoljuk, hogy a megelőzésre még nagyobb fókuszt kell fordítani, hiszen rengeteg időt, energiát és életet lehet megmenteni egyszerű odafigyeléssel. Az egészség nem magától értetődő, tenni kell érte!”

 A tudatos életmód és a testépítés első számú hazai szakértőjeként a BioTechUSA-cégcsoport tavaly novemberben először egyesítette a BioTechUSA és a Scitec Nutrition zászlóshajó márkái erejét és kezdett közös aktivitásba a MentsManust! Egyesülettel. A világszerte ismert Movember megmozdulás jól illeszkedik a cégcsoport küldetéséhez, hiszen társadalmi felelősségvállalási programja egyik legfontosabb pillére a különböző egészségügyi intézmények, egészségügyi célok támogatása és folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, amikor nemcsak adhat, de párbeszédet is kezdeményezhet. A kampány arcai két ikonikus testépítő, Kathi Béla és Kiss Jenő voltak, akikkel a prosztatavizsgálat kapcsán a férfiak fejében lévő félelmek eloszlatására egy szórakoztató, de informatív videó készült. A márkák további sportolói, influencerei és a vállalat irodai dolgozói is aktívan részt vettek a jó ügy hírvitelében.

"– Cégcsoportunk küldetése, hogy szakértői és termékei segítségével folyamatosan egy tudatosabb és sportosabb életre motiváljon. Egészségügyi vonalon nagyon diverzifikáltak a kampányaink és komplexek a megoldásaink, igyekszünk olyan célokat választani, ahol hosszútávon tudunk hatással lenni a környezetünkre. Légy Tökös! kampányunkban most először célzottan a férfiak egészségére fókuszálunk, kampányarcaink segítségével pedig azt is büszkén megmutathatjuk, hogy a testépítőknek nemcsak a bicepsze, de a szíve is nagy” – mondja Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA vállalati kommunikációs és CSR vezetője.

A kampány során március és április hónapban megvalósuló ingyenes szűrések listája:

  • Sopron – 2023. március 11. – Sopron Plaza
  • Szeged – 2023. március 17. – Szeged Árkád
  • Eger – 2023. március 18. – Eger Agria Park
  • Pécs – 2023. március 18. – Pécs Árkád
  • Dunakeszi – 2023. április 1. – Dunakeszi Auchan
  • Budapest – 2023. április 14. – Mammut I. Bevásárlóközpont
  • Budapest – 2023. április 15. – Aréna Pláza
  • Budapest – 2023. április 22. – Köki Terminál

Mi a PSA-szűrés?

A prosztatarák korai felismerése érdekében három vizsgálati elemre van szükség, melynek első fázisa a PSA (prosztata specifikus antigén) mérése, amely vénás vérvétellel történik.
A PSA előnye, hogy korai stádiumban felfedezhető a tumor, olyan esetekben is, amikor tapintással még nem érzékelhető.

  

Mi a Prosztata Kommandó?

A Prosztata Kommandó egy mobil, PSA-szűrésre specializálódott egészségügyi csapat, amely országszerte bármilyen rendezvényre kitelepül, legyen szó családi vagy egészségnapról, céges rendezvényről vagy sporteseményről, és megszűr minden egészségére odafigyelő férfit.

 

Mi a FETI?

Munkáltatók számára ismerősen cseng már a FETI (FérfiEgészséget Támogató Intézmény) minősítés is, mely címet a MentsManust olyan cégeknek adományoz, amelyek felveszik a munkavállalóknak nyújtott egészségügyi vizsgálatok sorába a prosztatarák-szűrést. 2022-ban ezidáig öt FETI minősítés került kiosztásra.

MentsManust BioTechUSA Szuresek 2023_1

Bővebben a BioTechUSA-cégcsoportról    

 A BioTechUSA Európa egyik legnagyobb és legdinamikusabban növekvő étrend-kiegészítő és speciális élelmiszer gyártójaként és forgalmazójaként jelenleg több mint 100 országban, 50 saját kézben lévő webshoppal, 279 franchise üzlettel, 1800 munkavállalóval és 4500 partnerrel van jelen. A BioTechUSA-n túl a cégcsoporthoz további négy márka tartozik: az edzőtermi edzést életvitelszerűen űzőket kiszolgáló Scitec Nutrition, Magyarország legnépszerűbb étrendkiegészítő webáruháza, a Builder; az egyedi keverőpalackokat gyártó ShakerStore és a multibrand vitamin webáruház, a VitaminShop, Aktuális termékkínálata több mint 2000 termékből áll, így támogatva a legkülönfélébb vásárlói célokat, legyen szó fogyásról, izomtömeg-növelésről vagy teljes életmódváltásról. A vállalat aktív adományozási tevékenységet is folytat, mely során többek között egészségügyi dolgozókat, rászorulókat és nonprofit szervezeteket támogat.   

(sba) 

 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.