2024. 08. 29. - 09:00

Minisztériumi beismerés: külföldről vásárolnak a magyarok

Minisztériumi beismerés: külföldről vásárolnak a magyarok

Tavalyhoz képest jóval többet költenek a magyarok külföldön, mint a hazai boltokban – itthon kevesebbet vásárolnak a családok.

A magyarok manapság 40 százalékkal többet költenek külföldön, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában – itthon kevesebbet vásárolnak a családok, mint 3 esztendővel ezelőtt - derül ki a Nemzetgazdasági Minisztérium egy friss elemzésből.
 
A GKI szerint ugyanakkor azért ugrott meg a bevásárlóturizmus, mert Magyarországon drágaság van – tudatta a 24.hu az RTL riportja alapján.
 
Szlovákiában egyik üzletlánc már hetek óta kínál magyar nyelvű akciós újságokat is online, amelyeken forintban is feltüntetik az árakat, míg Romániában átlagosan 27 százalékkal olcsóbb az élelmiszer, mint hazánkban.
 
Az elemzésben, melyet a Nemzetgazdasági Minisztérium szakértői készítettek, az áll: jelentősen megváltozott a magyar háztartások fogyasztási szerkezete, amire utal, hogy a nemzeti számlákban mért végső fogyasztási kiadás és a kiskereskedelem fix bázisú volumene közti rés rendre emelkedett az elmúlt 2 esztendőben.
 
Minisztériumi beismerés: külföldről vásárolnak a magyarok
Minisztériumi beismerés: külföldről vásárolnak a magyarok
 
A jelenség okaként azt említik leginkább, hogy a háztartások többletjövedelmük egyre nagyobb részét költik szolgáltatásokra, külföldi utazásokra, illetve külföldről vett termékekre, szolgáltatásokra – írta a 24.hu.
 
Bővültek a külföldi online vásárlások, de emellett kiemelkedő növekedést tapasztaltak a külföldi utazások iránti kereslet megnövekedésében is.
 
A magyar lakosság 2024 első negyedévben külföldi utazásokra 297 milliárd forintot költött – ez azt jelenti, hogy 2023 azonos időszakához képest 84 milliárd forintos, vagyis 40 százalékos a növekedés.
 
A külfödre utazás népszerűségét az is mutatja, hogy az idei első negyedévben a magyar lakosság 137 milliárd forint értékben fizetett külföldön itthoni bankkártyával, ami éves alapon 19 százalékos növekedés – írta a 24.hu.
 
Mindez részben az egynapos utaknak, a megugrott bevásárló-turizmusnak köszönhető – mondta el Molnár László, a GKI Gazdaságkutató Zrt. vezérigazgatója.
 
A határközeli települések lakói egyre inkább nem a hazai, drága boltokban vásárolnak a terjedő hírek hatására, hanem ugyanazon boltlánc határon túli egységében – mondta.
 
Az RTL szekértőket is megkérdezett, akik szerint a magasabb adók okán drágábbak az üzletláncok nálunk, mint a szomszédos országokban – tudatta a 24.hu.
 
L.A.

 

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.