Hódít a digitális ügyintézés - FaceKom felmérés

Az elmúlt időszakban jelentős növekedést mutatott a digitális csatornán történő ügyintézés aránya, amely így ma már szinte mindennaposnak tekinthető Magyarországon. A lakosság 80 százaléka valamilyen formában már igénybe veszi ezt a modern lehetőséget.
A lakosság leginkább a banki, a közigazgatási és a telekommunikációs szektor digitális megoldásait veszi igénybe, de a friss jelentés szerint a biztosítás területén is egyre többen válasszák az egyszerűbb, digitális ügyintézést, ám ott még komolyabb innovációk előtt áll a szektor.
A felmérést a FaceKom készítette a 18-65 éves magyar lakosság körében. A vizsgálat teljes mértékben reprezentatív és az adatfelvételt standardizált módszerrel végezték még 2023. júliusában.
Hódítanak az online megoldások a lakosság körében
A magyar kutatás fő célja az volt, hogy feltérképezzék, hogyan ítéli meg a lakosság a hazai szolgáltatók digitális és technológiai fejlettségét, valamint milyen rendszerességgel veszik igénybe ezeket a lehetőségeket, majd mennyire elégedettek velük.
A korábban felsorolt eredmények mellett a kutatás készítője kihangsúlyozta azt is, hogy a résztvevők a legnagyobb elégedettséget a bejelentkezési és az ügyfél azonosítási folyamatokkal kapcsolatban fejezték ki.
Végezetül a válaszadók közel fele állította azt, hogy hetente veszi igénybe a banki digitális ügyintézés lehetőségét, tehát továbbra is hódít a banki digitalizáció.
Forrás: MTI, Facekom
CS.SZ.