2022. 08. 16. - 10:50
Javítja a diákok teljesítményét a későbbi iskolakezdés?
A tinédzserek jobban teljesítenek tanulmányaikban, ha később kezdik el az iskolát – állítja egy friss brazil tanulmány.
A későbbi iskolakezdés javíthatja a tanulók tanulmányi teljesítményét – erre a felfedezésre jutott egy új brazíliai tanulmány. A vizsgálat során az iskolakezdés egy órával későbbre lett eltolva. A kutatók elemezték a diákok alvását, álmosságának szintjét és érzelmi egészségét.
Arra a következtetésre jutottak, hogy a serdülők kevésbé érezték magukat depressziósnak, dühösnek, feszültnek és fáradtnak az iskolában az időváltást követően.
A tanulmányt a Latin-Amerikai Integrációs Szövetségi Egyetem brazil szakértői vezették. A későbbi iskolakezdés hatása az egész világra vonatkozhat.
Javítja a diákok teljesítményét a későbbi iskolakezdés
A szervezet belső órája jelentősen megváltozik a pubertás alatt és megnehezíti a tinédzserek ébren maradását reggel – mutattak rá a kutatók.
„A későbbi iskolakezdés hatékonyan növeli az alvás időtartamát, javítja az álmosságot és a hangulatot” – áll a Sleep Health szaklapban megjelent kutatásban.
A szakemberek megjegyezték: a tanulmányban bemutatott megállapítások alátámasztják az eddigi bizonyítékokat, miszerint az iskolakezdés elhalasztásának pozitív kimenetele lehet.
L.A.