2021. 04. 19. - 09:40
Mesterséges intelligencia - Az önjáró járművek korát csak a 6G hozhatja el?
Valódi áttörést csupán a 6G internet hozhat ahhoz, hogy a közlekedés és a gyártás teljes mértékben automatizált lehessen – hívták fel a figyelmet német szakértők.
Bár a 6G-vel is jó ideje kísérleteznek már, egyelőre az 5G bevezetése van folyamatban a világon. A különbség közöttük az, hogy a 6G tizenötször nagyobb sávszélességet biztosíthat, mint az 5G, s jóval alacsonyabb lesz a késleltetési ideje is.
Ez azonban érdemben 10 év múlva terjedhet el, hogy a teljesen automatizált közlekedést és gyártást megvalósíthassuk - minderről Ivan Ndip beszélt, a németországi Fraunhofer Társaság
Megbízhatósági és Mikrointegrációs Intézet (IZM) részlegvezetője az automitiveit.eu szaklapban.
A szakember elmagyarázta, hogy az 5G 20 Gbps adatrátával bír, ennek a késleltetési ideje nagyjából egy ezredmásodperc. A 6G-nél 1 Tbps a sávszélesség, kb. 100 mikromásodperces késleltetési idővel. Olvasd el: Fénysebességgel tanulhatnak a gépek a mesterséges intelligencia áttörés során
A 6G hozhatja el a teljesen automatizált gyártás és közlekedés korát?
Vagyis, véleménye szerint a 6G lesz képes azon dolgok megvalósítására, amelyeket eredetileg az 5G-től vártunk.
A témában szintén szakértő Wolfgang Kellerer a Müncheni Műszaki Egyetem 6G Jövőlaboratórium projektvezetője. Elmondta: a 6G-hálózat kialakítása 99,99999 százalékos megbízhatóságot ígér – ez elengedhetetlen, ugyanis egy elhibázott reakció néhány másodperc alatt tönkretehet valamit, s akár meg is sebesíthet valakit.
Nagyon fontos, hogy a 6G kellően alkalmazkodóképes és rugalmas legyen – csak így lehetséges, hogy a megfelelő időben és helyen mindig jól teljesítsen.
A mesterséges intelligenciát a mobilhálózatokba integrálják a 6G hálózatok esetében. Ennek köszönhetően képesek lesznek optimalizálni magukat és szenzorokká válni. Fontos, hogy minden folyamat valós időben történjen, legyenek azok letöltések vagy feltöltések, s ehhez az 5G-vel járó 20 Gbps-kapacitás nem elég. Olvasd el: Kína már a 6G-re készül
A 6G, valamint a digitális kópiák hozzájárulnak, hogy a járművek és a gyártóberendezések ellenőrizhetők és analizálhatók legyenek, anélkül, hogy előfordulnának idő- vagy térbeli problémák.
A 6G-s új szabvány azonban legkorábban 2030-ra válhat piacképessé – hiszen nagyon sok a dolog a hardverek és a szoftverek terén is. A 6G specifikációit 5 esztendővel a bevezetés előtt határozzák meg, s a tesztelések csak ezután kezdődhetnek el – magyarázta Ivan Ndip az automitiveit.eu szaklapban.
László Adrienn