2022. 06. 20. - 12:00
Idén felgyorsul a 6G-fejlesztés folyamata?

Többféle hátráltató tényező – köztük a Covid – után úgy tűnik, 2022-ben végre felpörög a 6G fejlesztésének folyamata, az 5G bevezetésének régóta várt felgyorsulása.
A gazdasági lelassulás, az 5G miatti tiltakozások és a koronavírus-járvány csak néhány azon tényezők közül, amelyek stagnálást okoztak az 5G globális bevezetésében.
Úgy tűnik azonban, hogy a folyamat most, 2022-ben végre felgyorsul.
Ennél is fontosabb, hogy a kereskedelmi 5G hálózatokat már világszerte több mint 60 országban telepítették – a számok pedig nőnek. Az ipar már most izgalomban van a még elfogadásra váró új csatlakozási technológia miatt, mint amilyen például a fejlett 5G (5g Advanced) és a 6G. Fontos kérdésnek tartják, miként hajtják majd végre a további digitális átalakulást.
A hálózati torta szeletelése, az edge számítástechnika és egyéb dolgok, melyek a fejlett 5G-hez tartoznak, elkerülhetetlenül hatalmas hatással lesznek a digitális hirdetési ökoszisztémára. Olvasd el: Már most sokat költenek az 5G/6G kiberbiztonsági megoldások fejlesztésére

Idén felgyorsul a 6G-fejlesztés folyamata?
A zökkenőmentes URLLC-kommunikáció várhatóan hamarosan teljesen új normává teszi az ultra HD videós, valós idejű streaming-et (például H.266 és DNN-alapú videokódolás használatával). Ez minden bizonnyal kiterjeszti a webes XR hirdetési lehetőségeket is.
A fejlett 5G szélesebb körű elterjedése a városi területeken az intelligens eszközök sokaságának megjelenését is elősegíti majd.
Ezek a hagyományos 5G-kompatibilis okostelefon-modelleken túlmutatnak, amelyek telepített száma az előrejelzések szerint 2027-re meghaladja a 3 milliárdot – tudatta a Futuresource Consulting. Olvasd el: Japán technológiai óriások fognak össze a 6G-ért
Ez következésképpen kiterjeszti a reklámpiaci rést és versenyképesebbé is teszi azt.
Új távlatok a felfedezésre - 6G segítségével
A 6G koncepciója a kommunikáció és a számítástechnika konvergenciája körül alakult ki. A natív módon beágyazott mesterséges intelligencia technológiával a 6G digitális hirdetési környezetre gyakorolt elsődleges hatása természetesen mélyebb és részletesebb személyre szabást, valamint mindenütt elérhető kapcsolódást vagy elérést jelent.
Emellett természetesen a metaverzum reklámozás fellendülése is a látóhatárra kerül.
Valószínűleg az új, avatáros kommunikációs lehetőségek bevezetése segíti elő a VR/AR/MR térben az utóbbi szegmens fejlődését. Ezzel még jobban elmosódnak a határvonalak az ügyfelek valós és virtuális élete között. A skálázható elemzésnek köszönhetően több mesterséges intelligencia-vezérelt kontextuális célzási lehetőség nyílik meg a metaverzumban.
Ezen túlmenően azonban - tekintettel a natívan beágyazott MI/ML-re (gápi tanulás) és a kifogástalan peremszámítási képességekre -, valószínű, hogy tanúi leszünk a metaverzumban az automatizált hirdetésvásárlási tevékenységek térnyerésének az elkövetkező néhány évben.
L.A.