2010. 08. 21. - 15:43
Külföldön is egyre népszerűbb a Norbi Update!
Schobert Norbit már rég csak nem fitness guruként ismerjük, hanem komoly üzletemberként, aki az Update életmódrendszert szeretné megismertetni mindenkivel. Mint megtudtuk tőle, nem csak Magyaországban gondolkodik...
- Terveznek-e a közeljövőben terjeszkedést a Nobi Update termékeket és a Norbi Pékségeket illetően?
- Igen, jelenleg abszolút a terjeszkedés időszakában vagyunk. Nagyon sok a megkeresésünk, többen szeretnének Pékséget nyitni. Éppen a jelentkezők között válogatunk, hiszen körülbelül 50-60 jelentkezőből 4-5 szokott csupán alkalmas lenni erre a feladatra. Az utóbbi időben kicsit lassítottuk ugyan a növekedésünket, de azzal a céllal, hogy sokkal kvalifikáltabb partnerekkel tudjunk együtt dolgozni. Fontos, hogy elhivatottak legyenek, értsenek a rendszerhez, ezáltal az embereket megfelelőbben tudják kiszolgálni és a saját dolgozóikat is tudják tanítani. Terveink szerint még 50 üzletet fogunk Magyarországon engedélyeztetni. Nagyon fontos, hogy saját központi logisztikát indítottunk el, az a célom ugyanis, hogy minden Norbi Update termék kizárólag rajtam keresztül jusson be a kereskedelembe.
- Említette a magyarországi terveit. Külföldön milyen sikere van a termékeinek?
- Sikeresen indultunk Szlovákiában, az igazság az, hogy még sikeresebbek vagyunk ott, mint Magyarországon. Nagy a lelkesedés és a lendület, idén még 10 bolt fog nyílni Szlovákiában. Terjeszkedünk továbbá Svájc irányába is, ahol komoly együttműködés van kilátásban. Ősszel Dubai-ban is terjeszkedést tervezünk, de elsősorban azért Európára szeretnék koncentrálni.
- Gondolkodtak-e webáruház létrehozásán, hogy még szélesebb réteget ki tudjanak szolgálni?
- A webáruház, mint megoldás egyelőre függőben van. Friss termékeknél egyébként sem látom értelmét, tartós termékekkel pedig inkább az üzleteinket szeretném segíteni. Ami viszont fontos, hogy egy ismert élelmiszerláncban külön figyelmet fog kapni az Update. Körülbelül 30 termékünk lesz itt megtalálható, a saját franchise rendszerünkben viszont közel 200 termék kapható. Az élelmiszerláncok ugyanis alkalmasak arra, hogy megismertessék az embereket ezekkel a termékekkel és lehetővé teszik, hogy a napi bevásárlásnál is hozzájuk lehessen jutni az egészséges, szénhidrátcsökkentett élelmiszerekhez. A franchise üzletben viszont bővebb választékkal találkozhat és még tanácsadást is kaphat.
- Meghívást kapott a budapesti Fenntartható Élelmiszerlánc Világtalálkozóra is. Miért olyan fontos ez az ideológia Ön szerint?
- Nagyon fontosnak tartom, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetni a hazai gyártásra. Helyben termelt, egészséges élelmiszerekkel kell foglalkozni. Mi ennek az érdekében már tettünk le valamit az asztalra, hiszen kifejlesztettünk olyan új Update szénhidrátcsökkentő terméket, amelyet már nem külföldről szállíttatunk, hanem Magyarországon állítunk elő. A meghívásomnak az is volt az apropója, hogy az ellen küzdök, hogy az étvágyat és a fogyasztást ne manipulálják bizonyos adalékanyagokkal. Nem tartom ugyanis fogyasztóilag korrektnek a manipulált éhséget. Erről szól a szeptemberben megjelenő következő könyvem is, amelynek a címe: "A kövér ember nem bűnös". Azt szeretném elérni, hogy az emberek kevesebbet egyenek, mégse legyenek éhesek, fogyjanak le, és ne haljon meg Magyarországon naponta több száz ember az elhízással összefüggésben.
MCOnet-Kovács Tünde